Astfel, anul 2018 a fost unul al recordurilor în ceea ce privește întârzierile zborurilor și compensațiile eligibile potrivit directivei europene EC261/2004 care permite pasagerului obținerea de compensații de până la 600 de euro.

În 2018, aproape 1 din 5 zboruri a avut astfel de probleme, arată un comunicat al companiei.

La nivel global, în 2018, s-a înregistrat un record: mai mult de 10 milioane de pasageri au avut parte de zboruri întârziate, anulate și supra rezervate. Recordul este valabil și pentru România, numărul acestor pasageri fiind de 83.300.

Punctualitatea pe aeroporturile din România în decursul anului trecut a fost de 79%.

„Anul care tocmai s-a încheiat a fost fără precedent în ceea ce privește operarea la timp a zborurilor. Vara lui 2018, în particular, a fost extrem de aglomerată și haotică, mai ales pentru pasagerii care au călătorit din România pentru destinații clasice de vară, mai exact, locuri însorite, vacanțe la plajă. Din nefericire, recordurile de călători pe aeroporturile din România s-au tradus într-un timp mai lung de așteptare, astfel că mulți dintre pasageri au fost nevoiți să se înarmeze cu multă răbdare, în timp ce un număr important de curse aeriene au fost afectate de întârzieri și anulări”, spun reprezentanţii AirHelp.

În fiecare zi, în medie, 4.800 de pasageri călătorind din România au întâmpinat astfel de probleme la decolare. 

„Anul 2018 va intra în istorie ca anul care a provocat la maximum industria aeriană. Evenimentele neprevăzute au arătat că sunt o mulțime de lucruri de rezolvat și este un drum lung de străbătut până când companiile aeriene vor face o prioritate din legea pasagerilor. Am văzut o creștere mare în ceea ce privește numărul cererilor pentru compensații și este vizibil nevoie de AirHelp pentru informarea pasagerilor companiilor aeriene cu privire la drepturile lor și, la fel de bine, pentru sprijinirea lor cu scopul obținerii de compensații”, spune Laura Kauczynski, purtător de cuvânt al AirHelp și expert în drepturile pasagerilor. 

 

Anul 2018 a fost, fără niciun dubiu, un an record pentru întârzieri, anulări și supra rezervări. La nivel global, aproape fiecare al cincilea zbor a fost afectat de un astfel de eveniment, unul dintre motivele principale ale acestor probleme fiind grevele personalului companiilor aeriene. Creșterea semnificativă a numărului de pasageri a pus, de asemenea, o presiune suplimentară pe aeroporturi, acestea din urmă fiind nevoite să se confrunte cu un trafic de pasageri la limita capacității. 

Din 2013, când AirHelp a fost fondată, compania a sprijinit șapte milioane de pasageri să primească despăgubiri în valoare de 800 de milioane de euro. AirHelp are reprezentanțe în Europa, Asia și America de Nord, care deservesc 30 de țari, oferind asistență în 16 limbi. Compania are peste 500 de angajați la nivel mondial.