Notificări de conformare și acțiuni de control fiscal au dus la diminuarea unor pierderi cifrate la 2,6 miliarde de lei în luna iunie, anunță Ministerul Finanțelor. Totodată, au fost aplicate sancțiuni contravenționale în valoare de 9,4 milioane de lei, subliniază instituția.

Modernizare și digitalizare în finanțe

De asemenea, Ministerul Finanțelor și Agenția Națională de Administrare Fiscală anunță că „sunt angajate într-o cursă de modernizare și digitalizare, făcând pași semnificativi în această direcție, pentru a crește eficiența în asigurarea resurselor pentru cheltuielile publice ale societăţii prin colectarea şi administrarea eficace şi eficientă a impozitelor, taxelor, contribuţiilor şi a altor sume datorate bugetului general consolidat.”

„Am decis să avem raportări lunare care să reconfirme angajamentul ANAF față de impozitarea echitabilă și transparența fiscală. Punem accent pe colectarea veniturilor și diminuarea evaziunii fiscale, pentru a scoate la iveală tentativele de fraudă. Suntem angajați să oferim îndrumare contribuabililor pentru a rectifica orice discrepanțe, dar hotărâți să aplicăm legea și să accelerăm creșterea nivelului de colectare.

Este un aspect de bun simț față de toți cei care își plătesc corect taxele, pentru a asigura finanţarea măsurilor economice şi sociale pentru protejarea cetăţenilor şi economiei. Vom continua să revizuim în mod activ procesele interne, vrem să adoptăm noi soluții digitale și să valorificăm mai bine analiza datelor, pentru a eficientiza inspecțiile, mai ales în zonele cu risc ridicat” , a transmis ministrul Marcel Boloș.

Întâlnire cu ministrul Cercetării

Ministrul Boloș s-a întâlnit marți cu Bogdan-Gruia Ivan, ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării și cu Dragoș Vlad, președintele Autorității pentru Digitalizarea României, pentru a stabili o foaie de parcurs pentru saltul digital către un sistem de administrare fiscală mai eficient, transparent și orientat către cetățean.

„Digitalizarea ANAF este o temă recurentă pe agenda publică și nu e de mirare, dat fiind impactul cu care vine la pachet. Nu trebuie totuși să trecem cu vederea plusurile, pentru că s-au făcut pași semnificativi în această direcție.

Vă dau exemplu progresele cu privire la raportarea electronică automatizată, precum SAF-T, RO e-Transport și RO e-Factura, pentru a permite acces la volume semnificative de date privind tranzacțiile derulate în economie. Mai departe, trebuie să livrăm în cel mai scurt timp contribuabililor din România o administrație fiscală modernă și fără dosar cu șină.

În ceea ce privește Spațiul Privat Virtual, cunosc problemele pe care le întâmpină utilizatorii. Ce pot să vă asigur este că în urma discuției noastre de astăzi, am agreat cu domnul ministru al Digitalizării ca experții Task Force-ului pe care l-am construit anul trecut să sprijine experții CNIF pentru rezolvarea problemelor”, a subliniat Marcel Boloș.