Problemele pentru creatorii de conţinut din online care încearcă să fenteze statul!
Fiscul a descoperit venituri nedeclarate de zeci de milioane de lei
Inspectorii ANAF au demarat, încă de anul trecut, controale în cazul vloggerilor, bloggerilor sau youtuberilor din România. Ca orice altă persoană care încasează venituri, şi aceştia trebuie să plătească taxe la stat.
Din păcate, dintre artiștii muzicali, influencerii sau youtuberii cu sute de mii de vizualizări în online, Fiscul a descoperit că unii nu au declarat venituri de milioane de lei. Mai exact, inspectorii au depistat 35 de persoane care au obținut circa 26,33 de milioane de lei, însă nu au declarat aceste venituri.
Taxe şi pentru produsele primite pentru reclame
Şi asta nu e tot: pe lângă taxele plătite pe veniturile din platforme și alte servicii prestate, creatorii de conținut trebuie să își achite dările și pe produsele primite pentru reclame, transmite Digi24.
“Dacă eu sunt o persoană fizică care mă ocup cu reclame, la diverse produse, de exemplu parfumuri, atunci trebuie să mă înregistrez la Registrul Comerțului și sunt obligat să țin contabilitate.
Se va face o evaluare a supraveniturilor impozabile, persoana fizică depunde declarația unică până în 25 mai, iar până pe 25 mai va plăti impozitul pe venitul generat pe astfel de activități de reclamă și publicitate”, explică Adrian Bența, consultant fiscal.
Mircea Bravo: Este un principiu democratic. În orice țară, din tot ce câștigi, o parte merge către stat
Mircea Bravo este unul dintre cei mai cunoscuţi vloggeri din România. Are mai bine de un milion de abonaţi pe YouTube, iar firma sa a avut, în 2020, un profit net de peste 1,4 milioane de lei. Tânărul spune că este cu toate taxele la zi.
“Noi avem o companie, eu cu asociatul meu, care facem producții video, vedem treaba mult mai serios, avem angajați. Este mult mai rentabil ca toți angajații să fie declarați și toate taxele să fie plătite. Pentru sumele care vin noi platim 16% TVA-ul clasic și 5% impozit pe profit. Asta este tot.
Mi se pare absolut normal că creatorii de conținut să își plătească taxele, este un principiu democratic. În orice țară, din tot ce câștigi, o parte merge către stat.
Cred că discuția este cu platformele mai mari. Plătesc pentru vizualizări și este un contract cadru în care tu nu mai poți negocia. Astea sunt mai greu de monitorizat pentru că vin de la o firmă din străinătate.
Și nouă ne-a fost foarte greu să găsim un contabill care să ne ajute cum să ne declarăm veniturile din YouTube”, a explicat Mircea Bravo.