O nouă campanie de mesaje false se desfășoară în numele ANAF. Fiscul atrage atenția că aceste mesaje nu aparțin instituției și nu trebuie să dăm curs solicitărilor.
O nouă campanie de mesaje false în numele ANAF
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) avertizează din nou asupra campaniilor de mesaje false transmise în numele său, prin care contribuabililor le sunt solicitate informaţii privind facturile emise în sistemul e-Factura pentru societăţile pe care le administrează sau la care lucrează.
ANAF reiterează avertizarea privind campaniile de mesaje false transmise în numele său, prin care contribuabililor le sunt solicitate informaţii privind facturile emise în sistemul e-Factura pentru societăţile pe care le administrează sau la care lucrează.
Mesajele sunt transmise, de această dată, de la adresa de e-mail dan.stanciu@m-finante.com, se arată într-un comunicat transmis miercuri. Fiscul atrage atenţia că această adresă de e-mail NU aparţine ANAF şi nu trebuie să dăm curs solicitărilor.
ANAF precizează că serviciile oferite de RO e-Factura sunt accesibile prin Spaţiul Privat Virtual (SPV), respectiv prin API (interfaţa pentru depuneri/interogări automate).
Serviciul Spaţiul Privat Virtual, pus la dispoziţia contribuabililor, gratuit, a fost creat şi dezvoltat pentru o comunicare securizată cu instituţia, se subliniază în comunicat.
O campanie similară s-a desfășurat în luna ianuarie
Un avertisment similar a fost lansat la finalul lunii ianuarie de ANAF. Atunci s-a desfășurat, de asemenea, o campanie de phishing, transmise în numele Fiscului. În mesaje, contribuabilii erau rugați să furnizeze informații privind facturile emise în sistemul e-Factura pentru societățile pe care le administrează sau la care lucrează.
Mesajele erau atunci transmise de pe adresa de e-mail anaf@m-finante.com, care evident că nu aparținea ANAF.
Fiscul mai preciza că nu trebuie deschise aceste emailuri și nu trebuie dat curs unor astfel de solicitări. De asemenea, nu trebuie să accesăm documentele anexate sau linkurile din conținut și nu trebuie să transmite date personale.
ANAF mai spunea că „în contextul obligativității sistemului informatic Ro e-Factura B2B (Business to Business) de la data de 1 ianuarie 2024, preocuparea companiilor de a se conforma este speculată de persoane rău intenționate cu scopul de a frauda sau obține informații cu caracter confidențial, astfel că vă recomandăm atenție sporită!”