ANAF schimbă TVA pentru persoanele impozabile din alte state UE

ANAF propune o actualizare a procedurii de rambursare a TVA achitate în România de persoanele impozabile stabilite în alte state membre ale Uniunii Europene.

ANAF (Agenţia Naţională de Administrare Fiscală) propune ca potrivit procedurii actualizate, persoana impozabilă poate adresa pe cale electronică o cerere de rambursare pe care o înaintează statului membru în care este stabilită, prin intermediul portalului electronic pus la dispoziţie de către acesta, solicitarea urmând să fie analizată de Administraţia fiscală pentru contribuabili nerezidenţi, din Bucureşti, informează ANAF printr-un comunicat. 

"Pentru a obţine o rambursare a TVA achitate în România, persoana impozabilă care nu este stabilită în România, dar este stabilită şi înregistrată în scopuri de TVA în alt stat membru al Uniunii Europene, poate adresa pe cale electronică o cerere de rambursare pe care o înaintează statului membru în care este stabilită, prin intermediul portalului electronic pus la dispoziţie de către acesta. Solicitarea de rambursare este analizată de către Administraţia fiscală pentru contribuabili nerezidenţi din cadrul Direcţiei generale regionale a finanţelor publice Bucureşti", se menţionează în comunicat. 

Potrivit reprezentanţilor ANAF, comunicarea deciziei de aprobare/respingere a cererii de rambursare se face în termen de cel mult 4 luni de la data primirii cererii de rambursare, în situaţia în care nu sunt necesare informaţii suplimentare pentru soluţionarea acesteia. În ipoteza în care organul fiscal solicită informaţii suplimentare, termenul de soluţionare se poate prelungi până la cel mult 8 luni de la data primirii cererii, în condiţiile legislaţiei fiscale europene, astfel cum a fost transpusă prin prevederile legale naţionale (Hotărârea Guvernului nr.1/2016, cu modificările şi completările ulterioare). 

"Actualizarea procedurii de rambursare, existente încă din anul 2010 (Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr.4/2010), este necesară ca urmare a renumerotării articolelor din Codul fiscal prin Legea nr.227/2015, din Codul de procedură fiscală prin Legea nr.207/2015 şi a punctelor din normele metodologice de aplicare a Codului fiscal prin Hotărârea Guvernului nr.1/2016. În acest sens, s-a întocmit 'Proiectul de ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pentru aprobarea Procedurii de soluţionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adăugată formulate de către persoanele impozabile nestabilite în România, stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene' ", se menţionează în comunicat. 

Agentia Nationala de Administrare Fiscală îşi adaptează, în continuare, procedurile de administrare a veniturilor, în conformitate cu prevederile Codului Fiscal şi Codului de Procedură Fiscală.

AGERPRES