Marcel Boloș a explicat că acest demers reprezintă un pas crucial pentru asigurarea unei colectări eficiente a veniturilor destinate investițiilor sau funcționării instituțiilor medicale. Conform ministrului, acest amplu proces va conduce la un nivel superior al combaterii evaziunii fiscale. El va contribui, totodată, la reducerea economiei subterane.
Marcel Boloș a subliniat că reorganizarea ANAF a fost finalizată, având ca rezultat îmbunătățirea capacității de combatere a fraudei fiscale.
Apare un nou post la ANAF
El a menționat instaurarea funcției de inspector antifraudă. Acest post va contribui la consolidarea structurii de control operativ împotriva evaziunii fiscale.
„Am finalizat reorganizarea ANAF, care va duce lupta antifraudă la un alt nivel. Avem acum funcţia specifică de inspector antifraudă, care permite îmbunătăţirea structurii de control operativ în lupta împotriva evaziunii”, a scris ministrul pe Facebook.
El a evidențiat operaționalizarea structurilor teritoriale județene. Acestea sunt menite să combată activitățile economice ilicite.
Acţiuni de control la toate categoriile de contribuabili
Conform lui Marcel Boloș, reorganizarea va permite desfășurarea continuă a acțiunilor de control în rândul tuturor categoriilor de contribuabili, indiferent de forma de organizare a acestora sau de locul în care desfășoară activitățile economice.
„În plus, asigurăm operaţionalizarea structurilor teritoriale judeţene care urmăresc combaterea activităţilor economice ilicite. Astfel, se vor putea desfăşura permanent, la orice oră, acţiuni de control la toate categoriile de contribuabili, indiferent de forma de organizare, dar şi în orice loc, indiferent de forma sub care se desfăşoară activităţi economice”, a scris ministrul pe pagina sa de Facebook.
S-a reorganizat și Direcția Generală de Administrare a Marilor Contribuabili
În plus, s-a reorganizat Direcția Generală de Administrare a Marilor Contribuabili. Demersul a fost necesar pentru a crea un cadru unitar al activității de colectare și o organizare mai fluidă. Totodată, s-a reorganizat și Direcția Generală Executări Silite, pentru a accelera procedurile de valorificare a bunurilor confiscate și intrate în proprietatea privată a statului.
Marcel Boloș a subliniat că acest amplu proces de reorganizare reprezintă un pas crucial pentru asigurarea unei colectări eficiente a veniturilor. Ele ar trebui să fie direcționate către investiții, funcționarea instituțiilor medicale, pensii și alocații, și nu către economia subterană.
„Acest amplu proces de reorganizare este un pas crucial pentru a ne asigura că ajungem să colectăm eficient acei bani care trebuie să meargă către investiţii, funcţionarea instituţiilor medicale, pensii, alocaţii, nu în economia neagră”, a subliniat Boloş.
Marcel Boloș a vorbit de un nou sistem digital în Vămi
În altă ordine de idei, ministrul Finanțelor a dezvăluit că Autoritatea Vamală Română a pus în funcțiune un nou sistem complet digital. El va permite o gestionare mai eficientă și mai sigură a tranzitului de mărfuri.
Acesta a menționat că, datorită acestui nou sistem, operatorii nu vor mai fi nevoiți să se deplaseze cu documentele în format fizic. Implementarea acestui sistem nou facilitează tranzitul de mărfuri. Astfel, se vor reduce timpii de așteptare la birourile vamale. De asemenea, Marcel Boloș a evidențiat faptul că România s-a clasat pe primul loc între statele membre ale Uniunii Europene. El a arătat că țara noastră are cea mai mică rată de erori din blocul european.
„Aşadar, operatorii nu vor mai umbla cu hârtiile după ei. Acest nou sistem face tranzitul de mărfuri mai eficient şi mai sigur, reducând timpii de aşteptare la birourile vamale. Un aspect pe care nu suntem prea des obişnuiţi să îl auzim este că România nu doar că a implementat acest sistem, ci s-a clasat pe primul loc între statele membre UE, având cea mai mică rată de erori din blocul european”, a mai scris ministrul Finanţelor.
220 de inspectori antifraudă în plus la ANAF
În conformitate cu o hotărâre adoptată joi de Guvern, personalul ANAF și al structurilor subordonate va fi suplimentat cu 220 de inspectori antifraudă.
Această măsură are ca scop dezvoltarea și operaționalizarea Sistemului național RO e-Sigiliu, prin desfășurarea mai multor activități de către inspectorii antifraudă. Sistemul RO e-Sigiliu va contribui la asigurarea respectării trasabilității transporturilor rutiere de bunuri cu risc vamal și fiscal pe teritoriul României. El va îmbunătăți activitatea autorităților competente din administrația centrală. Acest lucru va fi posibil prin modernizarea și adaptarea procedurilor și metodelor de supraveghere vamală și fiscală la realitățile actuale. Reformele preconizate prin implementarea Sistemului național RO e-Sigiliu sunt elaborate în acord cu Planul Național de Redresare și Reziliență.
Hotărârea mai vizează eliminarea competențelor în domeniul vamal care reveneau Direcției Generale Antifraudă Fiscală. Totodată, se are în vedere preluarea la nivel central a Direcției Generale de Administrare a Marilor Contribuabili și pierderea de către aceasta a personalității juridice.