Numărul utilizatorilor e-Factura este în creștere
În prezent, în cadrul spațiului privat virtual furnizat de Ministerul Finanțelor, sunt înregistrați 2.760.000 de utilizatori ai sistemului e-Factura. Dintre aceștia, peste 1.400.000 sunt persoane fizice, restul reprezentând persoane juridice. Numărul utilizatorilor este în continuă creștere.
Ministerul Finanțelor a comunicat că sistemul RO e-Factura, devenit obligatoriu pentru persoanele juridice începând cu 1 ianuarie, poate fi accesat direct pe portalul instituției. Sau prin intermediul unor aplicații conectate la baza de date a ANAF. În cazul în care sistemul nu funcționează, obligația de încărcare a facturilor este suspendată. Obligația revine în vigoare odată ce sistemul este reluat.
Reprezentanții ANAF au dezvăluit sâmbătă date referitoare la utilizarea sistemului RO e-Factura. Acesta a fost introdus opțional începând cu anul 2021. Sau pentru anumite categorii de produse considerate cu un risc fiscal crescut.
”De la 1 noiembrie 2021 şi până în prezent au fost transmise un număr de peste 73 de milioane de facturi. În relaţia business to government există, la acest moment, transmise peste 25 de milioane de facturi, iar total emitenţi de factură electronică, considerându-se un emitent că a emis cel puţin o dară factură electronică, sunt peste 137.000 de emitenţi la acest moment. (…)
RO e-Factura este disponibilă în spaţiul privat virtual, pentru toţi utilizatorii serviciului spaţiu privat virtual au fost comunicate informaţii cu privire la schimbările care vor avea loc în perioada următoare”, a anunțat Mihaela Drăgulin, șefa Direcţiei generale de asistenţă pentru contribuabili din cadrul ANAF.
Explicând beneficiile digitalizării, ea a subliniat că digitalizarea va deschide calea către noi servicii și funcționalități.
Sunt peste 2,7 milioane de utilizatori
Conform informațiilor prezentate, acum există 2.760.000 de utilizatori în spațiul privat virtual. Dintre aceștia, peste 1.400.000 sunt persoane fizice, iar acest număr este în continuă creștere.
Drăgulin a precizat că cea mai mare parte a utilizatorilor sistemului e-factura ar trebui să fie deja înregistrați în spațiul privat virtual. Ei pot găsi răspunsuri la întrebările frecvente legate de sistem pe portalul web al ANAF.
”Factura se primeşte şi se şi transmite în SPV în situaţia în care atât destinatarul, cât şi beneficiarul sunt înrolaţi în spaţiul privat virtual. Cum se emite şi transmite?
Sunt două metode la ora actuală: prin intermediul serviciilor web, astfel încât se utilizează aplicaţii proprii interconectate cu sistemul RO e-Factura, dar există şi posibilitatea de încărcare web prin utilizarea aplicaţiei care este disponibilă pe portalul Ministerului de Finanţe.
Fiecare dintre contribuabilii care nu dispun de aplicaţie proprie o pot folosi. (…) Din perspectivă legislativă este deja asigurată şi situaţia în care, dacă sistemul RO e-Factura nu este funcţional timp de minimum 24 de ore, obligaţia de transmitere se suspendă până la momentul la care se repune în funcţiune sistemul”, a arătat sursa citată.
ANAF a comunicat că în luna curentă a organizat două webinarii. La ele au participat peste 1.500 de persoane, subliniind că vor continua să organizeze astfel de sesiuni de informare și în perioada următoare.