ANAF informează că îndrumarea şi informarea contribuabililor în vederea stimulării conformării voluntare, reprezintă ţinta principală a Agenţiei, prin derularea în 2021 a unui proiect pilot dedicat persoanelor fizice.
Potrivit sursei citate, proiectul pilot va avea în vede transmiterea anumitor informări ”către contribuabili persoane fizice, prin care li se oferă îndrumare şi asistenţă în vederea îndeplinirii, în mod corespunzător”.
„Agenţia Naţională de Administrare Fiscală va intensifica, şi în anul 2021, activităţile de îndrumare şi asistenţă în domeniul fiscal, manifestându-şi în acest sens rolul activ pentru sprijinirea contribuabililor în vederea îndeplinirii obligaţiilor fiscale ce le revin. Astfel, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală derulează Proiectul pilot privind stimularea conformării voluntare dedicat persoanelor fizice.
Proiectul pilot presupune, la acest moment, transmiterea unor informări către contribuabili persoane fizice, prin care li se oferă îndrumare şi asistenţă în vederea îndeplinirii, în mod corespunzător, a obligaţiilor declarative şi de plată”, se arată într-un comunicat de presă transmis de ANAF.
Potrivit sursei citate, pentru a beneficia de asistenţă în domeniul fiscal şi pentru a-şi îndeplini obligaţiile fiscale în mod voluntar, contribuabilii pot contacta operatorii Call-Center ai ANAF la numărul 031.403.91.60. Totodată, pentru a solicita informaţii personalizate privind situaţia fiscală, contribuabilii pot utiliza serviciul Spaţiul Privat Virtual.
Ce spune președintele ANAF
Și președintele ANAF,Mirela Călugăreanu a venit cu o serie de precizări. Acesta susține că pandemia a fost un catalizator care a accelerat procesul de digitalizare a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), însă acesta a fost pregătit încă dinainte de declanşarea pandemiei.
„Pandemia a fost de fapt un catalizator, a accelerat procesul de digitalizare, însă aşa cum prea bine cunoaşteţi noi am pregătit acest proces încă dinainte de declanşarea pandemiei. Am reuşit undeva la finalul anului 2019 să ne conturăm o strategie privind informatizarea şi digitalizarea.
Şi, de asemenea, vreau să ştiţi că ne-am învăţat bine lecţiile din trecut, cu plusurile şi minusurile lor, căpătând o experienţă, spun eu, consistentă în această direcţie, în acest sens. De altfel, ca urmare a procesului de reorganizare, am reuşit să creăm o nouă structură, un nou departament – Unitatea de Management a Informaţiei -, structură care este dedicată susţinerii şi accelerării procesului de informatizare a agenţiei pe care ne preocupăm să o consolidăm şi care sperăm ca în cel mai scurt timp, respectiv în primul trimestru al acestui an, să fie populată atât cu specialişti din cadrul direcţiilor de business, dar nu în ultimul rând şi cu specialişti din zona IT”, a spus Mirela Călugăreanu.
Ea afirmat că este nevoie de o interferenţă între zona de business şi partea de IT.
În privinţa procesului de informatizare, şeful ANAF a susţinut că instituţia a reuşit anul trecut să finalizeze patru proiecte importante: interconectarea aplicaţiei Phoenix cu Sistemul de administrare a creanţelor fiscale, a operaţionalizat sistemul e-Popriri, a simplificat fişa pe plătitor şi a implementat atât programarea online a contribuabililor, cât şi identificarea vizuală de la distanţă pentru înregistrarea în Spaţiul Privat Virtual.