Campania de responsabilitate socială a industriei jocurilor de noroc din România produce efecte la doar câteva zile de la demarare. Cele cinci spoturi tv, zeci de testimoniale ale angajaților din sălile de jocuri și pariuri, afișele stradale și sutele de mesaje diseminate în campania digitală au motivat mai bine de 50 la sută dintre cei 45.000 de angajați ai industriei să se imunizeze.
”Noi ne-am propus ca 75 la sută din angajați să fie imunizați în această vară. Am plecat de la un interes relativ scăzut al angajaților, care au fost afectați din plin de pandemie, au simțit efectele acestor zile complicate prin prisma șomajului tehnic și a incertitudinii, dar în același timp nu au văzut sau nu li s-a comunicat un efect imediat al vaccinării lor, ca individ. Era important să le spunem angajaților că toți suntem uniți, toți ne vom vaccina, iar împreună putem să dăm un semnal. Pentru că sunt atâtea domenii care au fost lovite din plin. Din acest motiv, am preferat ca angajații să fie cei care transmit mesajele”, a declarat Sorin Georgescu, președintele ROMSLOT, una dintre cele trei organizații prin care se derulează campania.
În plus, odată cu scăderea numărului de români infectați cu virusul Covid-19 și reluarea activității sălilor de jocuri și agențiilor de pariuri, inclusiv clienții care trec pragul locațiilor de jocuri de noroc sunt asaltați cu argumente pentru care ar trebui să se imunizeze.
”Activitatea noastră se desfășoară atât în mediul urban, cât și în mediul rural. Angajații noștri reprezintă un vector de imagine pentru clienți. Ne cunoaștem clienții, interacționăm cu clienții, angajații noștri vorbesc cu clienții. Inclusiv experiența de la vaccinare povestită de un angajat poate motiva un client să treacă peste frici. Un angajat motivat are ocazia să demonteze inclusiv mituri prin prisma experienței personale. Practic, această campanie nu a făcut altceva decât să fie un imbold pentru oamenii nehotărâți”, a adăugat Sorin Georgescu, președintele Romslot.
Un exemplu pentru alte industrii
Cea mai vizibilă componentă a campaniei derulate de industria jocurilor de noroc a fost spoturile TV. În cele cinci reclame, difuzate de cele mai importante televiziuni din România, nu s-a făcut nicio referire la brandurile care au suportat costurile campaniei, iar mesajele au fost strict legate de responsabilitate individuală și despre cum putem să depășim împreună această pandemie. În total, 20 de angajați ai industriei au prezentat poveștile personale și motivația lor pentru care aleg să se imunizeze, de la întoarcerea la normalitate la conștientizarea că este singura soluție fezabilă pentru siguranța locurilor de muncă și conservarea stilului de viață. Logica mesajelor a constat în faptul că oamenii din gambling au aceleași povești ca și cei din HORECA, turism, divertisment și nu numai.
Inclusiv paginile de Facebook, Linkedin și Instagram ale companiilor membre ale asociațiilor care finanțează această campanie au fost utilizate pentru transmiterea mesajelor pro-vaccinare.
”În total, aceste pagini de social media sunt urmărite de milioane de români. Toate aceste companii au renunțat la elementele de branding pentru a transmite un singur mesaj către toți clienții: jucăm responsabil, ne vaccinăm. În fiecare zi, prezentăm povestea reală a unui angajat și fricile pe care le-a depășit, motivele care l-au determinat să se vaccineze. Suntem mândri să derulăm cea mai mare campanie a industriei de până acum. E pentru prima oară când atâtea companii concurente aleg să lucreze împreună pentru un scop comun”, conclude Sorin Georgescu, președintele Romslot .
Industria de gambling din România asigură 45.000 de locuri de muncă și este un important contribuabil la bugetul de stat, cu taxe directe și indirecte de aproximativ 900 milioane euro anual și un grad de colectare de peste 99%. În fiecare zi de funcționare, industria achită taxe în valoare de 2,45 milioane de euro.