Analiză Saxo Bank: Industria de gaming, câștigătoare pe termen lung
Industria jocurilor nu este doar o industrie cu o creștere ridicată, ci este, de asemenea, foarte profitabilă și, la rândul său, a adus mari companii de tehnologie precum Apple, Google, Amazon și Microsoft în industrie. Concurența va crește probabil, odată veniturile globale globale din jocuri, iar analiștii vor rămâne foarte pozitivi pentru cele 30 de companii din pachetul nostru.
Am introdus cinci noi pachete tematice de capitaluri proprii în acest an și mai avem multe. Aceasta este o modalitate bună de a identifica tendințele pe termen lung ale economiei, dar și o modalitate mai interesantă de a analiza piața de acțiuni în timpul diferitelor regimuri de volatilitate. Astăzi, lansăm cea de-a șasea temă de capitaluri proprii, prezentând coșul nostru tematic de acțiuni Saxo Gaming format din 30 de acțiuni din industria jocurilor video.
Creștere cu 37% a veniturilor în 2020
Industria jocurilor este o industrie extinsă și fragmentată, cu multe companii care obțin venituri și profituri din alte afaceri decât jocurile. Cu toate acestea, am găsit 30 de companii care credem că oferă o bună expunere la tendința generală a jocurilor video. Am ales cele mai mari 30 de companii de jocuri după valoarea de piață, astfel încât această listă să nu fie privită drept recomandarea noastră de investiții. Ne plac jocurile în ansamblu, dar investitorii vor trebui să facă diligența cu privire la companiile individuale.
Rata de creștere a veniturilor este foarte mare, cu 37% în medie în 2020, deoarece pandemia a influențat pozitiv cererea. În timp ce alte industrii cu creștere ridicată, precum comerțul electronic, au marje scăzute, au dificultăți în generarea de fluxuri de numerar mari, industria jocurilor video este foarte profitabilă. Cheltuielile de capital necesare sunt scăzute, iar veniturile pot crește cu ușurință datorită naturii digitale a afacerii. Creșterea EBITDA a fost de 59% în 2020, iar analiștii sunt foarte pozitivi în industrie, cu un preț mediu țintă al acțiunilor cu 16% peste prețul actual.
Coșul nostru de jocuri a crescut cu 5,8% numai anul acesta, cu 101% față de anul trecut și cu… 772% în ultimii cinci ani! Performanța istorică nu este o indicație a performanței viitoare, astfel încât investitorii nu ar trebui să acorde prea multă importanță acestor măsurători de performanță. Ele reflectă creșterea ridicată a industriei, dar ceea ce este relevant este dacă creșterea poate continua încă un deceniu.
Industria jocurilor va continua să acapareze cote de piață din industriile pentru petrecerea timpului liber
Pandemia a schimbat regulile pentru industria jocurilor video, mult mai mulți utilizatori fiind expuși la jocuri pe măsură ce evenimentele sportive și activitățile de petrecere a timpului liber au fost închise. Conform datelor privind consumul de jocuri, adultul american mediu petrece aproximativ o oră pe zi jucând ceva online, iar transmiterea de e-sporturi câștigă popularitate. Un indiciu bun în acest sens a apărut în 2019, când CEO-ul Netflix a spus că cea mai mare amenințare a companiei nu era Disney sau HBO, ci Fortnite, unul dintre cele mai populare jocuri din lume.
În 2019, înainte de apariția pandemiei, industria a generat venituri de 120 de miliarde de dolari și, până la finele lui 2021, se estimează că 2,7 miliarde de oameni vor juca jocuri pe o platformă sau alta.
Industria a beneficiat mult de smartphone-uri, permițând industriei să „fure” timp de la oamenii care fac naveta sau când au un moment liber. Multe jocuri sunt, de asemenea, concepute în jurul acelorași bucle de feedback de recompensă inventate de platformele de socializare, sporind angajamentul (adesea doar un cuvânt pozitiv pentru dependență).
Viitorul jocurilor va avea o concurență acerbă, deoarece creșterea profitabilă a jocurilor atrage în industria marilor firme de tehnologie precum Apple, Google, Amazon și Microsoft. Prognoza este că VR / AI vor fi caracteristici mai dominante ale jocurilor în viitor, dar până acum pariul Facebook cu Oculus nu s-a transformat în succesul pe care toată lumea îl prezicea.
Riscuri cheie de luat în considerare
Pandemia a ridicat ratele de creștere a veniturilor pentru toate companiile de jocuri și a ridicat prețurile și evaluările acțiunilor. Pe măsură ce societatea se deschide datorită vaccinurilor, oamenii probabil dau prioritate socializării fizice pentru ceva timp și merg la restaurante și cafenele în loc să joace jocuri video. Acest lucru ar putea reduce creșterea veniturilor în 2021.
În noiembrie 2019, China a introdus o nouă reglementare care restricționează timpul de joacă pentru minori, deoarece jocurile pot crea dependență și mai ales pentru că dezvoltatorii de jocuri devin mai buni la proiectarea jocurilor cu bucle de feedback de recompensă derivate din învățările din social media.
Această reglementare chineză a lovit inițial greu Tencent, dar compania chineză și-a revenit pe măsură ce Covid-19 a crescut consumul de jocuri chiar și la populația în vârstă. O reglementare similară ar putea veni și în Occident cu timpul, reducând vremea petrecută în jocuri.
Sursă foto: Dreamstime