Anastasiu, Eurolines: ”În Bulgaria, TUI-ul aduce aproape 200.000 de turiști pe litoral. De ce să nu aducă și la noi?”

Nu-i ușor să închiei un parteneriat cu un gigant cum este TUI, liderul mondial în turism, care a rulat anul trecut 19 miliarde de euro și este prezent în 180 de țări. Dar este posibil. Dragoș Anastasiu, proprietarul Eurolines, tocmai a demonstrat acest lucru. Admite că nu a fost ușor, însă a meritat tot efortul. Către ce se îndreaptă acum compania lui Anastasiu? Un scurt dialog cu Capital punctează câteva dintre direcțiile Eurolines.

Capital: Ce înseamnă acest parteneriat pe care l-ați încheiat cu TUI?

Dragoș Anastasiu: În primul rând, este clar că interesul lui TUI pentru România a crescut. Baza parteneriatului nostru se referă la distribuția produselor turistice și în special ale TUI în România. Noi am fost în căutarea unui brand prin care să transmitem mai ușor oamenilor faptul că Eurolines face și turism. De vreo trei ani de când tot sondăm și avem discuții. Faptul că, până la urmă, TUI este numărul unu mondial, nu poate decât să ne bucure, iar din punctul meu de vedere a fost cea mai fericită soluție. Au un logo, o identitate vizuală genială. Acel ”smile” transmite un sentiment. Este ceea ce vrem să transmitem când un client intră la noi în agenție. Noi trebuie să schimbăm ceva în interiorul nostru, apropo de zambet. Din punctul meu de vedere asta e problema principală a serviciilor din România, în general. Și nu mă refer doar la servcii turistice.

Cum vedeți următorul an pentru Eurolines?

D.A: O bună parte dintre agenții va fi rebranduită, unele vor fi numai TUI Travel Center (n.r. – parteneriatul a fost încheiat cu TUI Travel PLC, companie înregistrată în Marea Britanie și controlată de grupul german TUI), altele TUI Travel Center Eurolines, iar altele vor rămâne Eurolines. Vom umbla atât la interiorul și exteriorul agențiilor, cât și la atitudine. Sper să ne ajute brandul. Atitudinea noastră trebuie să fie alta. Teoretic, foarte ușor de realizat, însă practic, mai greu. Costurile pentru noi sunt mari, în toată această chestiune. Vor fi costuri de rebranduire, care depind de la agenție la agenție, între 15 și 25.000 euro. Dacă vorbim de o agenție făcută acum o lună, nu schimbăm chiar tot. Nici la TUI nu sunt toate agențiile la fel. Dar vom schimba elementele de bază. Apoi, vom avea costuri cu pregătirea profesională, probabil între 250 și 300.000 euro pe an. De asemenea, vom mai investi în tehnologie și în online, câteva sute de mii de euro. Vom lansa site-ul www.tuitravelcenter.ro. Până pe 20 septembrie, când este petrecerea de lansare a brandului în România, trebuie să fim pregătiți cu un număr de agenții. Noi ne dorim să avem finalizate  20. Iar pe termen mediu și lung, în trei ani vrem să ajungem la o sută de agenţii, care să aibă această față, cu acest zambet în interior (n.r. – în prezent, Eurolines are 52 de agenții).

Capital: Cum primește piața acest parteneriat? Ce semnale ați avut când l-ați anunțat?

D.A: Am avut semnale inclusiv de pe Facebook. La mine au venit peste 300 de ”like”-uri pe Facebook. Lumea cunoaşte TUI. Indiferent unde te duci în concediu, oriunde în lume, nu se poate să nu fi auzit de TUI. Lumea știe că e un brand german care inspiră siguranță, calitate, profesionalism. Eu cred că vom schimba industria. Vom pune un standard, care este sus. Vor exista două variante: se vor apropia sau vor muri. Piaţa începe să se consolideze.

Capital: În câteva cuvinte, ce înseamnă TUI Travel Center?

D.A: Ideea de TUI Travel Center este continuarea conceptului nostru de Travel Hypermarket. În TUI Travel Center se vor găsi produse de calitate, nu numai ale TUI, ci și ale tour-operatorilor români, pentru că și ei au servicii de calitate. În același timp, se vor găsi bilete de avion, biletele de autocar Eurolines, asigurări de tot felul. Mai mult, contractul, care a fost semnat în iunie, a presupus și preluarea Danubius Travel din Constanța, de către noi. Preluare care înseamnă mult, pentru că există un sediu foarte mare în Mamaia.

Capital: De când au început reprezentanții TUI să se gândească la o astfel de variantă, în România?

D.A: De mai mult timp. Chiar au făcut o declarație publică în Austria, în care au spus că de ani de zile caută o soluție pentru România și ne-au găsit pe noi. S-au interesat cum am crescut brandul Eurolines, de la zero, de acum 13 ani, până la ceea ce este în prezent. Le-am câștigat încrederea. Îmi doresc foarte mult ca viziunea lor despre România să se schimbe. Când va fi să se discute de aducerea străinilor la noi, din toată această lume, în momentul în care le vom spune ”hai să aducem în România”, nu vreau ca reacția să fie: ”ce e România?”. În Bulgaria, TUI-ul aduce aproape 200.000 de turiști numai pe litoral. De ce să nu aducă și pe litoralul românesc? Depinde numai de noi. În ceea ce mă privește, în general, cam tot ce mi-am pus în gând referitor la piața germană, fie de autocare, fie turism, am realizat.