Asociația Națională a Agențiilor de Turism (ANAT) lansează ideea de brand "Litoralul Verde", o marcă prin care agenţiile ANAT doresc să susţină stațiunile Eforie Nord, Eforie Sud, Techirghiol, Costinești, Olimp, Neptun, Cap Aurora, Jupiter, Venus, Saturn, Mangalia, Vama Veche.
Zona aceasta a Litoralului atrage anual circa 70% din turiştii care vizitează staţiunile de la malul mării prin agenţii de turism. Ca poziționare, stațiunile atrag familiile cu copii, cu accent pe facilități precum locurile de joacă, spațiile verzi, parcurile de distracții securizate, persoane care urmăresc refacerea, relaxarea, curele balneare, tratamentele balneare efectuate cu produse naturale, tineri care aleg variante de vacanţă mai rurale sau sunt atraşi de concerte şi evenimente specifice sau pur şi simplu turişti care preferă vacanţele liniştite şi confortabile, la un preţ acceptabil.
"Staţiunile Litoralului românesc s-au segmentat, ca brand, sunt diferite şi se completează în acelaşi timp. Astfel, dacă brandul staţiunii Mamaia este acela de staţiune a distracţiei şi a cluburilor de noapte, Eforiile au fost şi sunt în continuare specializate pe tratament balnear, cu o istorie de peste 100 de ani”, declară Alin Burcea, prim-vicepreşedinte ANAT.
În medie, un turist care vine în stațiunile Eforie Nord, Eforie Sud, Costinești, Olimp, Neptun, Cap Aurora, Jupiter, Venus, Saturn și Mangalia petrece un sejur de 5 zile. În 2014, rezervările prin agenţii pentru aceste zone au crescut astfel: Eforie Nord – plus 16%, Saturn – plus 10%, Neptun – plus 10%, Jupiter – plus 9%, Venus – plus 20%, Cap Aurora şi Olimp – plus 1%. Valoarea medie a pachetului turistic cumpărat prin agenţii până la data de 31 mai 2014 arată astfel: Eforie Nord – 558 de lei, Saturn – 472 de lei, Neptun – 402 lei, Jupiter – 471 de lei, Venus – 474 de lei, Mangalia – 857 de lei, Olimp – 491 de lei, Cap Aurora – 456 de lei, Costinesti – 373 de lei, Eforie Sud – 378 de lei.