Reprezentanți din turism: ”Istanbul își va reveni cu greu”

Dacă în trecut era una dintre cele mai căutate destinații pentru un city break, astăzi nu-și mai dorește nimeni să meargă acolo de teama atacurilor teroriste. ”Istanbul își va reveni cu greu”, spun reprezentanți ai agențiilor de turism din România.

Ultimele atentate au avut loc pe aeroportul Ataturk din Istanbul, marți în jurul orei 21:50, în zona sosiri, a terminalului destinat zborurilor internaționale. Bilanțul: 36 morţi şi 147 de răniţi.  

”Istanbul se afla în TOP 10 destinații pentru un city break, câteva zeci de mii de români optând pentru această destinație. În 2016 au avut loc mai multe atentate și, cu siguranță, Istanbul va fi evitat de turiști. Vom observa o scădere și pentru cei care mergeau în tranzit”, spune Traian Bădulescu, consultant în turism.

De asemenea, reprezentanții Paravion recomandă turiştilor români care au în plan călătorii către Instanbul să le evite sau să le amâne, în linie cu recomandările autorităţilor turce şi române. Agenția este prezentă cu birouri şi pe piaţa turcă, unde operează prin brandul Bavul.com.

Potrivit datelor ANAT, pentru că nu e sezon de city break-uri, românii care sunt acum în Istanbul sau care erau ieri nu sunt neaparat turiști, ci oameni de afaceri, iar unii dintre ei au rude acolo. Aceștia fie au cerut asistență consulară fie agențiile prin care s-au dus acolo se ocupă să îi aducă în țară în siguranță.

“Regretăm consecinţele atentatului de ieri, de pe aeroportul Ataturk din Istanbul. Chartele pe Antalya, zonă aflată la peste 700 de kilometri de Istanbul, se desfăşoară fără probleme. Despre Antalya, autorităţile locale susţin că este cea mai sigură zonă din Turcia, în care se fac toate demersurile pentru siguranţa turiştilor, începând de la aeroport şi până în interiorul resorturilor, apelându-se şi la serviciile de securitate, pentru ca ei să aibă vacanţe liniştite”, spune președintele ANAT, Alin Burcea.

De altfel, atentatele care au avut loc şi problemele în relaţia cu Rusia au schimbat, într-un fel, modul în care turismul din Turcia este promovat pentru străini. Pentru ca veniturile să nu scadă considerabil, turcii au tăiat chiar şi 30% din preţuri la început de sezon.