Taxa pe zahăr va avea efecte uriașe asupra prețurilor băuturilor răcoritoare. Asociația Națională pentru Băuturi Răcoritoare (ANBR) susține că taxa va provoca scumpirea sucurilor cu până la 25 de procente.
Taxa pe zahăr va provoca scumpiri pe piața băuturilor răcoritoare
Taxa pe zahăr este intens discutată în această perioadă în contextul numeroaselor creșteri de taxe dorite de Guvern. Executivul dorește introducerea acestei taxe pentru amendarea băuturilor cu conținut ridicat de zahăr. Asociația Națională pentru Băuturi Răcoritoare trage un semnal de alarmă în această privință.
Asociația susține că introducerea acestei taxe va provoca o creștere uriașă a prețului băuturilor răcoritoare. Creșterile pot ajunge până la 25%, fapt care va afecta considerabil atât piața, cât și pe consumatori.
ANBR, prin reprezentanta sa, Alice Nichita, avertizează că în primul rând o astfel de măsură este discriminatorie. Afirmația ei vine în contextul creșterii TVA-ului pentru aceeași piață în urmă cu doar șase luni.
„În primul rând, considerăm introducerea unei noi taxe, la doar șase luni distanță de când TVA-ul a fost crescut doar pentru categoria de băuturi răcoritoare, de la 9 la 19%, discriminatorie pentru sectorul nostru”.
Argumentele Asociației Naționale pentru Băuturi Răcoritoare
Argumentele pe care le oferă Nichita se referă la faptul că zahărul din aceste băuturi răcoritoare nu este cu nimic mai rău sau mai bun decât cel din alte produse de pe piață care au același succes la public.
„Zahărul din băuturi nu diferă cu nimic de zahărul din alte produse, iar băuturile răcoritoare reprezintă doar 3% din aportul mediu zilnic de calorii al unei persoane, conform unor studii europene. Se dorește taxarea unei industrii care este profitabilă și de succes”, a adăugat reprezentanta ANBR.
Printre efectele citate de aceasta se numără și scăderea pieței, dar și încasările mai mici la bugetul de stat, drept consecință.
„Efectele se vor simți în primul rând la raft și în buzunarul consumatorului, pentru că prețul produselor va crește de la 15 până la 25%, ceea ce va conduce la o scădere a pieței și, bineînțeles, la încasări mai mici la bugetul de stat”, a spus Alice Nichita, reprezentant Asociația Națională pentru Băuturi Răcoritoare.
ANBR (Asociația Națională pentru Băuturi Răcoritoare) este organizația reprezentativă a industriei de băuturi răcoritoare din România. Scopul principal al ANBR este de a contribui la susținerea și dezvoltarea durabilă a industriei de băuturi răcoritoare în România. Aceasta își propune să promoveze profesionalismul și conduita etică în cadrul acestei industrii pe piața locală, precum și să asigure o îmbunătățire continuă a calității produselor și serviciilor oferite de companiile din acest sector.