Ministrul Transporturilor a precizat că licitaţia pentru tronsonul de la Câmpia Turzii la Târgu Mureş este în pregătire, iar sursa de finanţare poate fi de la stat sau prin concesionare. O altă variantă este cea de a obţine o finanţare din partea Uniunii Europene.
“Putem visa şi la o finanţare din partea UE având vedere această situaţie”, a declarat Anca Boagiu.
capital.ro a anunţat astăzi că Guvernul va aproba proiectul de HG privind renegocierea contractului cu americanii de la Bechtel pentru construcţia autostrăzii de la Braşov la Borş.
Ce a obţinut statul român
- 6 din cele 8 tronsoane ale autostrăzii vor putea fi scoase la licitaţie, fără să mai aşteptăm doi ani, aşa cum era menţionat în contract
- Compania Bechtel va mai construi doar tronsonul de Surplacu de Barcău la Borş şi va finaliza tronsonul de la Câmpia Turzii la Gilău
- Costul pe km construit de Bechtel nu va fi mai mare de 6,9 milioane de euro. Pe unele porţiuni Bechtel încasa peste 16 milioane de euro, costurile totale ale statului pe un km puteau ajunge şi la 30 milioane de euro, conform declaraţiilor mai vechi ale ministrului Transporturilor
- S-a obţinut o reducere a costurilor totale estimate de 6 miliarde de euro, de la aproape 10 miliarde de euro la 3,8 miliarde de euro
- Bechtel solicita plăţi restante în valore de 380 mil euro, prin renegociere acestea au fost reduse la 115 milioane de euro
- Facturile nu vor mai fi achitate în termen de până la 25 de zile şi până la 60 de zile
- Bechtel nu va mai primi un million de euro/lună chiar dacă nu aveau activitate pe şantier