În plus, a precizat Boagiu, în afară de rezilierea contractului pe tronsonul de autostradă Cernavodă-Medgidia, au fost trimise notificări faţă de constructorul de pe segmentul Arad – Oradea, care, potrivit acesteia, nu a făcut nimic de doi ani, dar şi la constructorul care a părăsit şantierul de pe tronsonul cuprins între Bucureşti – Moara Vlăsiei.

Anca Boagiu a menţionat că statul nu îşi permite să piardă bani cu constructorii care nu îşi respectă contractele şi s-a referit şi la rezilierea contractului de construcţie a autostrăzii pe segmentul Cernavodă – Medgidia, spunând că până în luna august ar trebui să fie desemnat noul constructor care va avea 12 luni ca termen de execuţie.

Aceasta a reiterat ideea potrivit căreia constructorii care nu respectă contractele şi care solicită suplimentări de bani nu vor avea câştig de cauză, fiind liberi să plece din România, iar pentru contractele nerespectate, statul român va aplica penalităţi. În context, Anca Boagiu a precizat că deja s-au aplicat penalităţi de 40 milioane de euro.

”M-am întors în minister de parcă aş fi plecat ieri. (…) Dacă cineva îşi imaginează că România este ţara în care se poate face haiducie la drumuri îşi imaginează prost, sau cel puţin aşa s-a crezut până acum. Eu i-am informat pe toţi că avem un terminal nou la aeroportul de la Otopeni şi funcţionează foarte bine. Biletele de avion le plătim noi. Cine vrea să lucreze în România este binevenit. Cine vrea să nu lucreze în România şi crede că lucrează doar făcând cereri suplimentare de bani şi de extensie de timp este bine plecat. Pe noi nu ne costă decât un bilet de avion. Bineînţeles, apar şi penalităţile care trebuie aplicate. Avem deja penalităţi aplicate de circa 40 milioane euro. Şi vom continua. Şi ca să-l citez pe primul-ministru: suntem în curăţenia de primăvară”, a spus Boagiu.

Ministrul a mai arătat că la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) au început restructurările şi reorganizările.

”Şi la CNADNR curăţenia de primăvară a început. Este în plin proces de restructurare. Au fost deja angajaţi primii 30 de drumari tineri, urmează să semnăm un protocol cu toate facultăţile şi universităţile de construcţii din ţară, astfel încât resursa umană calificată şi necesară în domeniu să existe”, a afirmat Boagiu.
SURSA: Agerpres