"Acum suntem în proces de evaluare. Cred că până la sfârşitul anului vom avea licitaţia şi un concesionar pe autostrada Comarnic-Braşov", a spus ministrul Transporturilor.
Autostrada Comarnic – Braşov ar fi trebuit să se realizeze în concesiune de consorţiul Vinci – Aktor însă fie din lipsa banilor pe care consorţiul trebuia să îi obţină de la bănci, fie din probleme tehnice, contractul nu a mai fost încheiat.
Vinci – Aktor ar fi trebuit să proiecteze, să finanţeze şi să construiască Autostrada Comarnic – Braşov, urmând ca, pe o perioadă de 30 de ani, să administreze cei 55 de kilometri ai tronsonului, în schimbul unei taxe pe care utilizatorii urmau să o plătească începând din al cincilea an al concesiunii. Francezii au reliziat însă contractul din cauza unor neînţelegeri cu autorităţile române.
Începând din al cincilea an al concesiunii, pe o perioadă de 26 de ani, statul român se oblige să efectueze plăţi de disponibilitate către concesionar în valoare de 180 milioane de euro pe an, ceea ce duce la o valoare a contractului de 4,7 miliarde euro.
Taxa pe care utilizatorul urma să o plătească, potrivit contractului agreat cu consorţiul eleno-francez, începând din al cincilea an al concesiunii, după darea în folosinţă a autostrăzii, era de 1,75 euro/osie/100 kilometri, ceea ce înseamnă că un autoturism va plăti în primul an o taxă de circa doi euro, pentru a străbate cei 55 de kilometri ai tronsonului.
La terminarea perioadei de 30 de ani de concesiune, tronsonul de autostradă Comarnic – Braşov urma să intre în proprietatea statului. La sfârşitul acestei perioade, statul are două alternative: fie să-l concesioneze din nou, fie să-l administreze.
Sursa: Agerpres