„Ambasadorul Marii Britanii, Martin Harris, a subliniat că portul Constanţa are un potenţial important pentru dezvoltarea economică a regiunii, argumentând că pentru maximizarea acestui potenţial, România trebuie să modernizeze infrastructura feroviară şi rutieră spre portul Constanţa”, se arată într-un comunicat de presă al Ministerului Transporturilor.
În plus, în cadrul discuţiilor cu ambasadoarea Olandei, Tanya Van Gool, a fost abordat subiectul dezvoltării portului Constanţa din perspectiva parteneriatului cu portul Rotterdam. „S-a discutat despre elaborarea unui memorandum de înţelegere între cele două porturi prin care să fie urmărite o serie de obiective clare, urmând a fi transmise propuneri din partea Portului Rotterdam”, se mai arată în document.
Boagiu a transmis celor doi ambasadori că dezvoltarea portului Constanţa este indicată având în vedere că până la sfârşitul anului 2011 va fi posibil să se circule pe autostrada Piteşti-Bucureşti-Constanţa şi pe linia feroviară Bucureşti Nord-Constanţa.
„Ministrul Anca Boagiu a reamintit că abordarea europeană în domeniul politicii navale are în vedere asigurarea unor conexiuni rapide între porturi şi a punctat Strategia Dunării şi Via Carpatia ca două instrumente prin care România poate maximiza potenţialul portului Constanţa în regiune, astfel încât acesta să devină al doilea port din Europa după Rotterdam ca dezvoltare”, se mai arată în comunicatul Ministerului Transporturilor.