Dosarul mitei de la frontieră, în care procurorii DNA acuză că mare parte din încasările din Vama Nădlac II se scurgeau către politicieni, nu a rămas fără urmări privind funcţionarea Agenţiei de Control şi Încasare Nădlac II.

Mulţi dintre angajaţii vizaţi de anchetă nu mai sunt în funcţii. Mai exact, 19 din aceștia. Unii dintre ei şi-au luat concedii medicale luni la rând, alţii au demisionat sau au fost demişi. Astfel, deficitul de personal se resimte la aproape doi ani de la începerea anchetei DNA.

Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Timişoara anunţă că va face angajări. Deocamdată, sunt scoase la concurs zece posturi de controlori de trafic, pentru persoane cu studii superioare, posturi care sunt cu încadrare pe durată nedeterminată.

Concurs pentru ocuparea posturilor

Reprezentanţii DRDP Timişoara au informat că toate posturile sunt pentru Agenţia de Control şi Încasare Nădlac II. Concursul pentru ocuparea posturilor va avea loc în 14 iunie, ora 10,00, la sediul DRDP Timişoara, iar termenul limită pentru depunerea dosarelor de înscriere este 9 iunie, ora 15:00.

DRDP Timişoara anunţa, în noiembrie 2020, că – după ancheta DNA – a luat măsuri la punctul de control al autovehiculelor de transport marfă cu tonaj mai mare de 7,5 tone de la Nădlac II.

Aceste măsuri au condus la o creştere spectaculoasă a încasărilor, de 2.500%. Mai precis, față de perioada mai – octombrie 2019, când la Agenţia de Control şi Încasare Nădlac II s-au încasat pentru activitățile specifice un total de 43.000 de lei, în perioada mai – octombrie 2020, veniturile au fost de peste 1.000.000 de lei, transmite aradon.ro.

Totodată, DRDP anunţa că a crescut şi numărul de amenzi emise în cel mai tranzitat punct vamal din zona de vest. Aceste amenzi se aplică de exemplu pentru sustragerea de la controlul specific în punctul de frontieră

Analiza DRDP Timișoara a arătat că, în perioada mai – septembrie 2019, s-au înregistrat amenzi în valoare de 73.500 lei, iar în perioada similară din 2020 valoarea a fost de peste 360.000 lei.

Pentru eficientizarea activității și creșterea veniturilor, DRPD a reorganizat personalul în punctele de lucru, prin restricționarea accesului la punctele de tarifare a persoanelor care fac obiectul cercetărilor disciplinare sau penale. Totodată, a avut loc o supraveghere atentă a punctelor de lucru.

Sursa foto: INQUAM Photos, Virgil Simonescu