Din numărul total de portări realizate (respectiv 873.213), până la data de 15 octombrie a.c., 67% reprezentau numere de telefonie mobilă (586.252), în timp ce, în cazul telefoniei fixe, 34 de furnizori împărţeau cele 286.961 de numere portate.
Cele mai multe cereri de portare a numărului de fix s-au înregistrat în: Bucureşti (84.306 de numere), capitala fiind urmată de judeţul Cluj cu 21.298 de numere portate, Timiş (15.348), Prahova (15.235) şi Galaţi (13.003), care însumează peste 50% din totalul numerelor de telefonie fixă portate.
Datele statistice arată că persoanele cele mai interesate de portarea numerelor de telefon deţin abonament (74%), faţă de cei care portează o cartelă preplătită.
În segmentul telefoniei mobile, operatorii implicaţi în procesul de portare îşi împart numerele mobile portate până în prezent astfel: Cosmote a primit 195.349 de numere, Vodafone (194.774), Orange (189.508), RCS&RDS (5.894), Telemobil (719). Totodată, în cei patru ani de la lansarea portabilităţii numerelor, cele mai multe numere de telefonie mobilă s-au portat în anul 2011, respectiv 177.111.
Potrivit sursei citate, de la data lansării acestui serviciu în România, numărul de portări a crescut constant. Astfel, în ultimele trei luni din 2008 au fost realizate 15.681 de portări, în anul 2009 au fost realizate 180.239 de portări, în anul 2010 s-au înregistrat alte 221.219 de numere noi portate, în creştere cu 23% faţă de 2009, trend menţinut şi în anul 2011, când numărul portărilor a continuat să crească cu 18% până la 260.256.
În perioada ianuarie-octombrie 2012 s-au efectuat 195.818 de portări, estimarea ANCOM fiind că, până la sfârşitul acestui an, se va depăşi numărul de portări de anul trecut.
Începând cu luna septembrie a acestui an, termenul de activare a unui număr portat este de maxim o zi lucrătoare, aşa cum prevăd normele europene, iar durata maximă a procedurilor administrative aferente portării şi durata maximă potenţială de întrerupere a serviciului în cursul procesului de portare s-au redus.
ANCOM este instituţia care protejează interesele utilizatorilor de comunicaţii din România, prin promovarea concurenţei pe piaţa de comunicaţii, administrarea resurselor limitate, încurajarea investiţiilor eficiente în infrastructură şi a inovaţiei.
Sursa: Agerpres