Aproape 874.000 de portări ale numerelor de telefon dintr-o reţea în alta s-au înregistrat în România, la patru ani de la lansarea acestui serviciu în 2008, se arată într-un comunicat de presă remis, joi, de Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).
Din numărul total de portări realizate (respectiv 873.213), până la data de 15 octombrie a.c., 67% reprezentau numere de telefonie mobilă (586.252), în timp ce, în cazul telefoniei fixe, 34 de furnizori împărţeau cele 286.961 de numere portate.
Cele mai multe cereri de portare a numărului de fix s-au înregistrat în: Bucureşti (84.306 de numere), capitala fiind urmată de judeţul Cluj cu 21.298 de numere portate, Timiş (15.348), Prahova (15.235) şi Galaţi (13.003), care însumează peste 50% din totalul numerelor de telefonie fixă portate.
Datele statistice arată că persoanele cele mai interesate de portarea numerelor de telefon deţin abonament (74%), faţă de cei care portează o cartelă preplătită.
În segmentul telefoniei mobile, operatorii implicaţi în procesul de portare îşi împart numerele mobile portate până în prezent astfel: Cosmote a primit 195.349 de numere, Vodafone (194.774), Orange (189.508), RCS&RDS (5.894), Telemobil (719). Totodată, în cei patru ani de la lansarea portabilităţii numerelor, cele mai multe numere de telefonie mobilă s-au portat în anul 2011, respectiv 177.111.
Potrivit sursei citate, de la data lansării acestui serviciu în România, numărul de portări a crescut constant. Astfel, în ultimele trei luni din 2008 au fost realizate 15.681 de portări, în anul 2009 au fost realizate 180.239 de portări, în anul 2010 s-au înregistrat alte 221.219 de numere noi portate, în creştere cu 23% faţă de 2009, trend menţinut şi în anul 2011, când numărul portărilor a continuat să crească cu 18% până la 260.256.
În perioada ianuarie-octombrie 2012 s-au efectuat 195.818 de portări, estimarea ANCOM fiind că, până la sfârşitul acestui an, se va depăşi numărul de portări de anul trecut.
Începând cu luna septembrie a acestui an, termenul de activare a unui număr portat este de maxim o zi lucrătoare, aşa cum prevăd normele europene, iar durata maximă a procedurilor administrative aferente portării şi durata maximă potenţială de întrerupere a serviciului în cursul procesului de portare s-au redus.
ANCOM este instituţia care protejează interesele utilizatorilor de comunicaţii din România, prin promovarea concurenţei pe piaţa de comunicaţii, administrarea resurselor limitate, încurajarea investiţiilor eficiente în infrastructură şi a inovaţiei.
Sursa: Agerpres