„Statisticile noastre arată că, la finalul lui 2017, existau 99,6 abonamente la servicii TV la fiecare 100 gospodării. Cele mai utilizate rămân rețelele de cablu, care aveau 5 milioane de abonați şi îşi continuă creşterea, dar nu putem să nu remarcăm creșterea accelerată, cu 24%, a abonamentelor prin tehnologia IPTV. Această evoluție se datorează și faptului că, în contextul unei rate de penetrare de aproape 100%, furnizorii de servicii trebuie să propună oferte cât mai atractive, pentru a câștiga abonați noi. Iar concurența pe această piață are ca principal beneficiar utilizatorul, ale cărui interese sunt în centrul preocupărilor noastre, ca reglementator al pieței”, a declarat Sorin Grindeanu, Președintele ANCOM.
În mediul urban, rata de penetrare era de 103,9 la 100 gospodării, în timp ce în rural era de 94,0 la 100 gospodării. În funcţie de numărul de abonaţi la sfârşitul anului 2017, liderul pieţei de servicii TV avea o cotă de piaţă de 48%, principalul competitor 20%, următorul competitor 18%, ceilalți furnizori însumând 14%. Raportul complet realizat de ANCOM poate fi accesat aici. Infografic abonați TV aici.
Suport de recepţionare
Din numărul total de 7,45 de milioane de abonaţi, cei mai mulți – 5 milioane – sunt abonați prin reţele de cablu (+5% faţă de 2016), 2,3 milioane sunt abonaţi prin reţele satelit – DTH (-4%), iar 120 mii sunt abonaţi prin IPTV.
În mediul urban, serviciile TV cu abonament sunt recepționate îndeosebi prin rețele de cablu (82% dintre abonați), urmate de recepția prin satelit – DTH (15%). În schimb, în mediul rural sunt utilizate mai mult rețele satelit de tip DTH (54%), iar cele de cablu sunt utilizate de 45% dintre abonaţi.
Cele 4,7 milioane abonamente în format digital reprezentau 63% din numărul total de abonaţi la servicii de retransmisie TV. Deşi numărul lor este în scădere, abonamentele prin reţele satelit – DTH aveau o pondere de 49% în numărul total de abonamente în format digital, cele prin cablu digital 48%, iar abonamentele prin IPTV reprezentau 3%.