Conform datelor raportate de cei 49 de furnizori activi de telefonie fixă, în cea de-a doua jumătate a anului 2011 au crescut numărul de linii de acces şi numărul de abonaţi, însă volumul de trafic şi durata medie a unui apel au scăzut comparativ cu semestrul anterior.
Astfel, numărul de linii de acces (posturi telefonice) a crescut în anul 2011 până la 4,69 milioane, cu +4%, aceeaşi creştere procentuală fiind înregistrată şi de numărul de abonaţi, care a ajuns la 4,04 milioane.
Rata de penetrare a telefoniei fixe la 100 de locuitori (calculată ca raport între numărul total de linii de acces şi numărul de locuitori ai României) a ajuns la 24,6%, în timp ce rata de penetrare a telefoniei fixe la 100 de gospodării (calculată ca raport între numărul de linii de acces furnizate persoanelor fizice şi numărul de gospodării din România) a ajuns la 54,1%.
Din cele 4,69 de milioane de linii de acces la telefonia fixă, 3,84 milioane sunt instalate abonaţilor persoane fizice (+3,8% comparativ cu sfârşitul anului 2010), în timp ce 0,85 milioane de linii de acces sunt instalate la abonaţi persoane juridice (în creştere cu 5,4% faţă de anul 2010).
În 2011, volumul de trafic realizat de către utilizatorii finali prin intermediul reţelelor publice fixe de telefonie a înregistrat o scădere de 14%, ajungând la 6 miliarde minute. Astfel, traficul de voce în reţelele fixe proprii a înregistrat o scădere de 19% (până la aprox. 3,5 miliarde de minute), traficul către alte reţele fixe a scăzut cu 14% (până la 1 miliard de minute), traficul către reţelele internaţionale a scăzut cu 4% (până la 280 milioane de minute), singura categorie principală de trafic care a înregistrat o creştere în anul 2011 fiind traficul de voce către reţele mobile, care a crescut cu 5% (până la 1,1 miliarde minute).
În cea de-a doua jumătate a anului 2011, fiecare apel iniţiat de pe telefonul fix a durat în medie 3 minute şi 10 secunde, în scădere cu 4 secunde faţă de prima jumătate a anului 2011. În aceeaşi perioadă, traficul de voce mediu lunar per linie de acces a scăzut cu 9 minute, de pe fiecare linie efectuându-se lunar convorbiri ce au însumat 1 oră şi 42 minute.