ANCOM propune modificarea accesului la serviciile de urgență 112. Ce trebuie să știe românii

smurd

Sursă: Dreamstime

ANCOM vine cu o nouă propunere privind serviciile de urgență 112. A fost lansat în dezbatere publică un proiect care prevede actualizarea bazelor de date, lucru care va permite localizarea apelantului, dar și asigurarea accesului la serviciile de urgență pentru persoanele cu dizabilități.

ANCOM anunță că a pus în dezbatere publică un proiect, care are ca scop un ajutor în timp util, indiferent de urgență, pentru toți solicitanții. Mai exact, se dorește ca toți utilizatorii care apelează 112 să poată să fie localizați de agențiile specializate de intervenție (Poliție, Ambulanță, Pompieri etc.).

În acest sens, este nevoie de actualizarea permanentă a bazelor de date care conțin informația de localizare primară, arată sursa citată.

Proiectul pus în dezbatere publică prevede ca bazele de date care conțin informația de localizare primară să fie actualizate permanent de către fiecare furnizor de rețele publice mobile de comunicații electronice, printr-un canal de date securizat, de îndată ce apar modificări ale informaţiilor conținute, susceptibile de a prejudicia procesul de localizare.

„Totodată, în cazul furnizorilor care oferă servicii de tip voce peste Wi-Fi, modificările impun transmiterea către serviciul de urgenţă 112 a apelurilor iniţiate pe o conexiune de date dintr-o altă reţea de comunicaţii electronice, în cazul în care apelantul se află într-o zonă fără semnal în oricare din reţelele publice de comunicații electronice mobile”, se arată în comunicat.

Noi modificări privind serviciul de urgență 112

În același timp, în proiect se vorbește și despre cazurile în care serviciul de urgență 112 este apelat prin „roaming național”. În acest sens, ANCOM propune transmiterea identificatorului unic al apelantului, utilizat atât pentru identificarea persoanei în cauză, cât și în procesul de localizare a acesteia. În acest sens se va utiliza identificatorul unic IMSI – International Mobile Subscriber Identity.

Totodată, sursa citată mai precizează că pentru a putea beneficia de informații de localizare, a fost introdusă o prevedere care vizează activarea serviciului independent de locație se va realiza doar după ce abonatul pune la dispoziția furnizorului informațiile de localizare.

„În situaţia utilizării unor servicii independente de locaţie, furnizorii de astfel de servicii vor pune la dispoziția abonaților o modalitate electronică rapidă și gratuită, de actualizare a informației de localizare, informându-și, de asemenea, abonaţii, lunar (de ex. prin intermediul facturii, email, SMS), cu privire la beneficiile completării și actualizării informaţiilor de localizare în cazul apelării 112, luând totodată toate măsurile pentru obținerea unei confirmări din partea acestora cu privire la recepționarea acestor informări.

Tot pentru asigurarea disponibilității informațiilor de localizare, s-a introdus o prevedere prin care activarea serviciului independent de locație se va realiza doar după ce abonatul pune la dispoziția furnizorului informațiile de localizare”, transmite ANCOM.

Ce trebuie să știe persoanele cu dizabilități?

În ceea ce privește situația persoanelor cu dizabilități, în acest caz, ANCOM propune furnizorilor de servicii telecomunicații să asigure originară și transmiterea către centrul unic pentru apeluri de urgență a comunicațiilor de urgență realizate prin intermediul serviciului de conversație totală de către utilizatorii finali cu dizabilități, indiferent de caz.

Totodată, aici se încadrează și utilizatorii care se află în roaming, pe teritoriul României.

„Pentru asigurarea accesului persoanelor cu dizabilități la serviciul de urgență 112, furnizorii de servicii de comunicaţii interpersonale bazate pe numere destinate publicului au obligația de a asigura originarea și transmiterea către centrul unic pentru apeluri de urgență a comunicațiilor de urgență realizate prin intermediul serviciului de conversație totală de către utilizatorii finali cu dizabilități de auz și/sau de vorbire sau cu afecțiuni auditive și/sau tulburări de vorbire dovedite de un document medical, inclusiv în cazurile în care acești utilizatori se află în roaming pe teritoriul României”, se mai arată în comunicatul ANCOM.

Proiectul se află deja în dezbatere publică, iar persoanele interesate pot face observații, dar și propuneri până la data de 2 septembrie, mai arată sursa citată.