Andreea Esca, victima unei escrocherii pentru vânzarea de produse cosmetice
Andreea Esca, cunoscuta prezentatoare de la Pro TV, devine tot mai frecvent subiectul unor scheme frauduloase care câștigă popularitate pe diverse platforme online.
Infractorii se folosesc de notorietatea numelui său pentru a atrage clienți la anumite produse. Și mai rău este că, spune ea, nu știe cum îi poate opri pe acești infractori.
Escrocii folosesc numele unor personalități, atât din România, cât și din alte țări, în mod necinstit. Totul se întâmplă în cadrul unor campanii de promovare a produselor. O recentă infracțiune de acest tip o implică pe Andreea Esca.
Acești indivizi recurg la utilizarea numelui său în campanii de promovare a diferitelor produse cosmetice, expuse la vânzare la prețuri piperate. Această practică este justificată prin afirmația că prezentatoarea TV nu doar le utilizează, ci le și recomandă.
Dacă te implici activ pe platformele de socializare, este posibil să fi întâlnit și tu situații similare.
Într-un conținut de promovare dedicat unui produs cosmetic, vedeta Andreea Esca este prezentată oferind informații despre o cremă facială. Aceasta este vândută de brandul Derma Pro. Prezentatoarea recomandă produsele de la pupitrul Știrilor Pro TV. De remarcat este că vocea ei a fost reprodusă cu ajutorul inteligenței artificiale.
Atunci când accesează link-ul prezentat în reclama cu Andreea Esca, utilizatorii online sunt redirecționați către site-ul ceromionial.com. Surprinzător este că acesta oferă rețete culinare în limba croată.
Pe platforma respectivă, se regăsește un conținut despre o femeie în vârstă de 47 de ani, care susține că a reușit să-și mențină trăsăturile faciale de la tinerețe prin utilizarea produsului menționat.
Escrocii susțin că au acordul prezentatoarei TV
O jurnalistă româncă a desfășurat un experiment în această direcție și a solicitat achiziționarea cremei care beneficiază de promovarea folosind imaginea Andreei Esca.
În urma cererii, jurnalista a fost contactată de un reprezentant al companiei. Întrebându-l dacă prezentatoarea de la Pro TV promovează cu bună-știință produsul, răspunsul lor a fost:
„Bineînțeles că avem acordul Andreei Esca pentru promovarea produsului. Este promovată de mai multe vedete. Doriți crema sau nu?”, i-au zis ei.
Jurnalista i-a comunicat reprezentantului de vânzări că intenționează să plaseze comanda după ce se documentează mai detaliat despre produsul cosmetic. Totuși, a subliniat că așteaptă să fie contactată a doua zi de către reprezentant. Din păcate, acesta nu a mai luat legătura cu ea ulterior. Andreea Esca a avut o reacție în acest context.
Andreei Esca a oferit și o reacție la aceste reclame, care nu au acordul ei.
„În fiecare zi mă sună câte un prieten să-mi semnaleze aceste escrocherii. Nu este nimic adevărat, bineînțeles, dar nu știu cum putem opri toate nemerniciile acestor oameni care profită fără nicio jenă de imaginea noastră și buna credință a cititorilor. Trist, foarte trist.
Eu am mai spus, și repet: câtă vreme nu sunt informații apărute pe site-urile Pro TV, AlistMagazine sau conturile mele reale de socializare, nu sunt adevărate! Dar e din ce în ce mai greu să știi și dacă e vorba de un interviu real, deci… suntem într-un mare haos provocat de partea negativă a lumii virtuale”, a declarat Andreea Esca, pentru Actualitate.net.
Andreea Marin a oferit și ea o reacție
Se pare că Andreea Esca nu este singura care trece prin asta. Și imaginea Andreei Marin este folosită într-un mod similar, pentru comercializarea produselor la prețuri mai mari.
În general, reclamele de acest tip sunt pentru cosmetice, haine, bijuterii sau vacanțe.
„Nu am promovat și nici nu voi promova niciodată acest produs. Și foarte bine faceți ca anchetați acest caz, sunt multe firme-fantomă care profită de oameni și le vând toate prostiile.
Dacă nu vedeți pe conturile mele oficiale de fb și /sau Instagram, cele cu bifa de oficial, înseamnă ca nu e adevărat. Eu am mai postat și scris despre acest tip de mincinoși”, a declarat Andreea Marin.