Capital: Anul acesta ați fost numit director general, pentru un mandat de doi ani. Ce v-ați propus?
Andrei Ursulescu: Evident, orice manager, când vine la cârma unei companii, își dorește creșterea mai mult ca orice. Acum ne uităm la piețele care oferă oportunități de creștere și suntem interesați chiar de SUA. Așadar, una dintre direcțiile de dezvoltare este exportul, care înseamnă undeva la 10% din total producție. Îmi doresc ca exportul să se dubleze în următorii doi ani și chiar este posibil. În prezent, Moldova și Ungaria sunt două dintre piețele care rezonează foarte bine la produsele noastre. De asemenea, o creștere serioasă a venit, în ultima perioadă, din Anglia. Din 2001 până în 2008, focusul a fost majoritar pe piața din România. Și chiar am înregistrat creșteri de două cifre, în fiecare an. În 2011, cifra de afaceri a fost la aproximativ același nivel ca în 2010, însă pentru anul acesta preconizăm o creștere de 7%. Mai mult, în urmă cu câteva luni am finalizat o nouă fabrică, ceea ce înseamnă o creștere de 40% a producției, față de vechea unitate.
Capital: Ca parte a strategiei de dezvoltare, o să deschideți noi magazine?
Andrei Ursulescu: Avem în Sibiu două magazine și vrem în continuare sa deschidem celebrele ”băcănii cu dichis”. Există chiar un proiect în acest sens. Băcăniile merg pe ideea de produse premium, dedicate omului care apreciază gustul. Vor fi atât în București, cât și în Sibiu. Investiția într-o astfel de băcănie este de peste 150.000 euro.
Capital: Cum este piața locală de conserve?
Andrei Ursulescu: Pe lângă faptul că a scăzut foarte mult în volum din 2008, mixul de vânzare s-a modificat. Ce înseamnă? Criza financiară a reorientat un pic buzunarele consumatorilor. Înainte vorbeam de gramaje mari care se consumau, iar acum gramajul mediu consumat a scăzut. De exemplu, vorbeam de aproape 300 de grame în 2008, ca să ajungem azi să vorbim de mai puțin de jumătate. Adică, stocul din cămară al fiecărui consumator a scăzut simțitor.
Capital: Mai precis, cu cât a scăzut acest consum?
Andrei Ursulescu: Anul trecut, am vândut cu aproximativ 20% mai puțin față de 2008. Nu cred că o să mai facem, în curând, volumele fantastice pe care le făceam în 2008.
Capital: Câte produse aveți în prezent?
Andrei Ursulescu: La nivel de rețete, undeva la 200. Mare parte din mărcile proprii ale retailerilor sunt făcute la noi. În plus, există portofoliul nostru de produse destul de vast. În același timp, fiecare țară unde exportăm are particularitățile ei. De exemplu, Anglia vine cu propriile rețete și le dezvoltă chiar la noi în fabrică.