Ford produce șase milioane de vehicule anual, dintre care trei milioane sunt comercializate pe alte piețe decât cele de producție. Prezența mare a Ford în Europa se găsește și în România, prin unitatea de producție de la Craiova și nu numai, iar din România ajung în SUA motoare. „Dar exportul de motoare de la Craiova către SUA este îngreunat de diferențele de reglementare dintre UE și SUA”, spune Andrew McCall.
De la modul în care se prind centurile de siguranță, la airbag-uri și la meccanismele de dezghețare a parbrizului pe timp de iarnă, avem un total de 27 de diferențe în legislație între Uniunea Europeană și SUA: Diferențe care fac îngreunează considerabil exportul de autovehicule din România și UE către Statele Unite ale Americii. „O estimare a creșterii comerțului dintre cele două regiuni după eliminarea diferențelor de reglementare indică o creștere de 20%”, mai spune șeful Ford, care mai arată că ambele piețe se află și sub presiunea creată de unitățile de producție din Asia, ceea ce face ca acrodul să fie foarte important.
Constantin Stroe, președintele ACAROM, a arătat că autovehiculele din SUA intră î n Europa cu taxe de 10%, în timp ce cele europene intră în SUA cu taxe de 2%. „Dar la acești 2% se adaugă alte taxe, care duc adaosul total la 26%”, spune Constantin Stroe, care explică astfel de ce este foarte important să se elimine diferențele de reglementare. „Nu am să înțeleg niciodată de ce o baterie auto care funcționează și este acceptată peste tot în lume, în SUA nu este acceptată.”