Rezultatele provin din două studii globale pe care Alcatel-Lucent le-a comandat în primul trimestru al anului 2011 pentru a înțelege mai bine cum sunt folosite tehnologiile de comunicații în vederea ameliorării performanței business-ului. La acest studiu au răspuns aproape 2.000 de angajați cu cunoștințe în domeniu și peste 750 de directori IT din companii medii și mari din 51 de țări.
Astfel, conform rezultatelor cercetării, 74% din angajați consideră că tehnologiile de comunicații avansate, precum platforma integrată de soluții de comunicare, de tipul ‚unified communications’, și colaborarea video, ar putea crește considerabil nivelul de productivitate și de angajament. Totuși, mai puțin de o treime dintre acești angajați susțin că au acces la tehnologiile de care au nevoie pentru a-și desfășura activitatea în cele mai bune condiții.
Respondenții s-au declarat în special frustrați de aplicațiile pentru comunicare virtuală, considerate inadecvate, subliniind nevoia unor produse mai intuitive, care să le permită angajaților să facă schimb de informații într-un mod mai eficient.
În schimb, 74% dintre angajați folosesc smartphone-uri și aproape toate organizațiile spun că susțin aceste echipamente. Datorită platformelor, angajații sunt mai accesibili, dar ridică și așteptările în privința tehnologiilor datorită cărora oamenii și informațiile sunt mai ușor de găsit.