"33% dintre respondenţi sunt nevoiţi să răspundă la mesajele primite de la clienţi în mai puţin de o oră, iar 44% dintre ei au acelaşi termen pentru a răspunde la mesajele primite de la colegi. La nivel european, termenul folosit de cei mai mulţi dintre angajaţi pentru a răspunde la mesajele primite de la clienţi este de o zi (38%)", se arată în studiu. 

Potrivit acestuia, aproape o treime din firmele mici şi mijlocii din România nu fac niciun fel de back-up, ceea ce le expune la riscuri evidente". 

"E-mail-ul este considerat cel mai bun instrument de comunicare atât de către angajaţii din România (63%), cât şi la nivelul întregului continent (67%). A doua opţiune preferată de către români o reprezintă întâlnirile (61%), în timp ce media europeană înclină spre convorbirile telefonice (53%)", informează studiul Ipsos Mori. 

Peste jumătate (51%) dintre angajaţii IMM-urilor din România sunt activi uneori sau în mod regulat în afara orelor de lucru obişnuite. 

"38% dintre angajaţi folosesc un laptop personal la birou, iar 30% folosesc propriul PC sau smartphone-ul personal. Mai puţin de 10% dintre angajaţi utilizează un smartphone oferit de angajator, fiind rata cea mai scăzută din Europa, după Ucraina. Pentru o treime dintre respondenţi, tehnologia modernă şi aplicaţiile software mai eficiente sunt răspunsul pentru problema productivităţii, în timp ce o altă treime dintre respondenţi afirmă că i-ar ajuta un mediu de lucru flexibil", mai explică documentul citat. 

Cercetarea a fost realizată în 16 ţări din Europa, printre care şi România, cu participarea a 5.555 de angajaţi din companii mici şi mijlocii. 

AGERPRES