Majoritatea managerilor considera ca precizarea obiectivelor performantei, completarea fiselor de apreciere sau identificarea problemelor care au condus la scaderea randamentului reprezinta atributiile responsabililor cu resursele umane. Grabiti sa traga linie la sfarsit de an, pentru a vedea care sunt castigurile, directorii distribuie, prin intermediul serviciilor de personal sau departamentelor de resurse umane, cum li se spune acum, fise de evaluare a performantei, uitand cu desavarsire ca s
Majoritatea managerilor considera ca precizarea obiectivelor performantei, completarea fiselor de apreciere sau identificarea problemelor care au condus la scaderea randamentului reprezinta atributiile responsabililor cu resursele umane. Grabiti sa traga linie la sfarsit de an, pentru a vedea care sunt castigurile, directorii distribuie, prin intermediul serviciilor de personal sau departamentelor de resurse umane, cum li se spune acum, fise de evaluare a performantei, uitand cu desavarsire ca succesul in conducerea performantei mai are alte doua etape premergatoare, strict elementare: planificarea performantei si pregatirea/indrumarea permanenta.
Cati dintre managerii intreprinderilor incep prin a planifica performantele dorite, stabilind clar, de la debutul activitatii, scopuri si obiective? Din nefericire, tot atat de putini cati sunt si cei care se ingrijesc ca subordonatii lor sa-si poata indeplini sarcinile. In Romania se pot numara pe degete firmele care au apelat la consultanta de specialitate pentru implementarea unui sistem de conducere a performantei. Daca mai facem si precizarea ca, de regula, initiativele apartin intreprinderilor cu capital strain sau mixt, in tabloul „de familie” al managerilor competitivi, de-abia daca se distinge capul unuia sau a doi „buni” romani. Ei reprezinta exceptia de la regula „Bani sa avem, ca productia merge de la sine!”. Majoritatea directorilor din intreprinderile romanesti considera pierdere timpul alocat indrumarii, pregatirii si perfectionarii personalului.
Cu toate acestea, studiile de specialitate, la fel ca si rezultatele anchetelor facute in intreprinderile de succes, arata ca indrumarea permanenta („coaching”-ul), monitorizarea si conducerea angajatilor spre telul propus ocupa 90% din timpul alocat de manageri in agenda zilnica de lucru. Pentru atingerea standardelor de productie si calitate propuse, specialistii nu s-au multumit doar cu proiectarea si implementarea unui program de apreciere, ci au creat un intreg sistem de management performant.
Etapele conducerii
performantei
Potrivit opiniei exprimate de autorii programului de management al resurselor umane, din cadrul Universitatii QuA