Numarul de apeluri catre centrele de asistenta tehnica privind problemele de securitate este in crestere, releva un studiu publicat de Cisco.
In ansamblu, 38% dintre decidentii IT au raportat o crestere a numarului de apeluri catre centrele de asistenta tehnica privind problemele de securitate. Problematica acestor apeluri o constituie utilizatorii si dispozitivele lor, care cad prada atacurilor din partea virusilor, inselaciunii prin intermediul mesajelor spam, furtului de identitate si altor activitati rau intentionate.
In India, mai mult de jumatate dintre respondentii IT (55%) au raportat o crestere a numarului apelurilor de acest tip, iar majoritatea problemelor semnalate au fost legate de virusi (70%), de atacuri de inselaciune activate prin mesaje de tip spam (61%) si de spyware (55%). Spam-ul si inselaciunea au fost cel mai frecvent raportate – mai mult de jumatate (52%) dintre respondentii IT au declarat ca aceste doua amenintari au reprezentat un factor care a contribuit la cresterea numarului de apeluri referitoare la securitate.
„Nu este deloc surprinzator ca reactiile personalului IT contribuie la sporirea numarului de apeluri catre centrele de asistenta tehnica si la cresterea cheltuielilor pentru securitate. Intelegerea cauzelor acestor tendinte sporeste necesitatea unor abordari progresive, bazate pe rentabilitate, in vederea protejarii datelor si a angajatilor companiilor” spune Jeff Platon, vice presedinte al diviziei de securitate in marketing.
Potrivit comunicatului, pentru protejarea angajatilor care lucreaza la distanţa, majoritatea decidentilor IT vor recurge anul viitor la sporirea investitiilor in securitate, doua cincimi dintre acestia anuntand investitii cu 10% mai mari in 2007.
Studiul a fost realizat de catre o firma independenta de cercetare a pietei si analizeaza raspunsurile oferite de peste 1000 de tele-angajati si 1000 de decidenti din domeniul IT din 10 tari: SUA, Marea Britanie, Franţa, Germania, Italia, Japonia, China, India, Australia si Brazilia.
Sursa: Capital 20 Noiembrie 2006