Angajații români care merg 8 milioane de kilometri pe an și ascultă muzică rock. Firma unde lucrează a fost recunoscută la nivel mondial

Peste 2.300 de anagajați merg, pe jos, anual, către și dinspre clienții lor, aproape 8 milioane de kilometri. Firma unde lucrează ei, Provident România, companie specializată în credite de consum, a obținut certificarea “angajator de top” și a devenit singura firma din domeniul financiar-bancar care deține această certificare.

Angajații Provident România au parcurs, anul trecut, aproape 8 milioane de kilometri pentru a lua contact cu clienții firmei. Este doar unul dintre elementele care, transmite un comunicat al companiei financiare, particularizează munca în cadrul Provident.

Cu o experiență de 13 ani pe piața locala, Provident a devenit unul dintre cei mai mari angajatori britanici din România.

,,Piaţa muncii a ajuns poate la cel mai înalt şi, totodată, tensionat nivel de până acum şi este

nevoie, mai mult ca niciodată, ca toate companiile să-şi depăşească limitele pentru a le oferi

angajaţilor un mediu de lucru competitiv, relaxant şi pozitiv. Ce înseamnă asta pentru Provident?

Că ne dăm silința de fiecare dată ca experienţa la locul de muncă să fie naturală – gătim şi vindem

mâncarea ca să strângem bani pentru cauze sociale şi, în acelaşi timp, facem analize complexe şi

dezvoltăm politici de creditare. Avem program de lucru flexibil şi posibilitatea de a lucra de acasă,

dar şi un departament dedicat pentru dezvoltarea angajaţilor. Cred că asta înseamnă să fii

angajator de top – să ai angajaţi care excelează şi ca profesionşti, şi ca oameni’’, a declarat Marius

Ciurariu, director de Resurse Umane, Provident Financial România.

 

Certificarea de Angajator de Top este acordată de Top Employer Institute din Olanda, cel mai

prestigios institut din domeniu şi are la bază un proces riguros de evaluare a tot ceea ce înseamnă

o companie la nivel de resurse umane: procese, politici şi punerea acestora în practică. Evaluarea

vizează strategia de resurse umane, programele de învăţare şi dezvoltare, cultura organizaţională,

tehnologia folosită şi beneficiile oferite angajaţilor. Provident este singurul IFN din România care a

primit această distincție.

 

,,Angajaţii noştri parcurg anual milioane de kilometri şi fac milioane de vizite la domiciliul clienţilor. Anul trecut, de exemplu, toţi angajaţii Provident au parcurs 7,7 milioane de kilometri şi au efectuat aproape 6,3 milioane de vizite concretizate. Modelul nostru de business înseamnă implicare, multă muncă şi satisfacţie pe măsură. Înțelegem că putem avea succes doar dacă oamenii noștri au timp pentru pasiunile lor și, în același timp, îşi iau energie pozitivă de la birou. Asta înseamnă să fii un angajator de top’’, a declarat Viktor Boczán, Country Manager Provident.

Portret robot de angajat

Certificarea Top Employer a fost un bun prilej pentru a face un ,,portret robot’’ al angajaţilor Provident. Astfel media de înălţime în companie este circa 1,70 m și 75% dintre angajații Provident sunt femei. În plus, culoarea preferată este albastru, deşi nu este şi culoarea ochilor predominantă în companie. Două treimi dintre angajaţi au ochii căprui, o cincime au ochii verzi şi unul dintre ei are ochii de culori diferite, adică e ceacâr. Cu toate că majoritatea angajaţilor Provident sunt femei, sportul care a primit cele mai multe voturi, din partea a aproximativ 25% dintre angajaţi, este fotbalul. Desigur că există şi angajaţi care preferă tenisul, gimnastica, patinajul artistic sau cum ne-a spus unul dintre colegi, ,,adulting’’, adică ,,un sport extrem, în care încerci să te comporţi ca un adult responsabil. Preferinţele muzicale sunt diferite în funcţie de zonă – angajaţii din teritoriu preferă muzica uşoară, în timp ce o treime din cei din sediul central ascultă rock. Când vine vorba despre genul preferat de film, 25% dintre angajaţi au ales comediile, dar sunt şi colegi cărora le plac filmele horror, cele istorice sau cele psihologice. Călătoriile sunt hobby-ul preferat pentru 40% dintre angajaţi, însă există şi colegi cu pasiuni mai de ,,nişă’’ – arta vitraliilor, origami, design vestimentar, aeromodelism sau karaoke.