Conform primei etape a studiului "Cei mai iubiţi angajatori", angajatii sunt mult mai critici şi pretenţiosi decat în trecut atunci când aleg compania la care vor lucra. De asemenea, ţinând cont de contextul precar economic, angajaţii cautăîn primul rand să verifice dacă potenţialul angajator oferă un loc de muncă sigur, verificând pe internet situaţia financiară a firmei, iar la interviu sunt atenţi la starea locaţiei şi echipamentelor. Exista o neîncredere crescută a potenţialilor angajaţi faţă de ceea ce li se promite: salariul şi beneficiile, condiţiile de muncă.

"Frecventa nerespectării promisiunilor făcute la angajare a generat un nivel ridicat de suspiciune şi a crescut importanţa seriozităţii companiilor în decizia de alegere a angajatorului. Rolurile s-au inversat, angajaţii îşi aleg jobul, iar interviul de angajare este din ce în ce mai mult un test pentru angajator", a declarat Ioan Simu, General Manager, Mercury Research
Totodată, majoritatea companiilor au luat decizia de construire a unui brand de angajator, a unei imagini corect reflectate care să atragă cei mai buni angajaţi, iar cele mai multe companii se află în prezent în faza de eficientizare a strategiei de brand ca angajator.

"Am avut nevoie să înţelegem mai mult decât locul pe care ne aflam în topul
angajatorilor, am avut nevoie să aflîm cum suntem percepuţi, cum se explică nivelul de atractivitate al companiei şi ce ar trebui să facem pentru a deveni mai atractivi", a declarat Anca Haiduc, HR Manager la Danone România.

Mai greu de motivat

Cariera în sine nu mai este un factor atât de motivant pentru candidaţi, deoarece pare indepartată şi nesigură în situaţia precară a economiei actuale. De aceea, angajaţii sunt mai greu de motivat în a "da totul". O parte dintre concluziile studiului arată că angajaţii pot fi convinşi de un viitor şef care, chiar dacă nu este viitorul lor cel mai bun prieten, totuşi pare corect şi este o persoană cu care simt că pot comunica şi care nu îi va înşela.
"Un angajator de succes este cel care va folosi interviul de angajare nu doar ca o metoda de evaluare, ci şi ca metodă de a "vinde" locul de muncă potenţialilor angajaţi", a declarat Ioan Simu, General Manager, Mercury Research.
Studiul „Cei mai iubiţi angajatori” este în desfăşurare, iar perioada realizării celor doua etape este iunie – septembrie 2012.

Mercury Research o companie independentă de cercetare de piaţă din România, prezentă pe piaţa din România din anul 1994.