Angajatorii preferă să știe tot ce fac angajații lor cât timp conduc autovehiculul firmei. S-a remarcat însă tendința de a accepta ca șoferul să utilizeze autovehicului în scop personal dacă suportă el costurile. Așa au crescut vânzările de sisteme de monitorizare care dețin butonul de inhibare (permite șoferului să se deplaseze fără ca șeful lui să știe unde este).
Prin supravegherea vehiculelor pe care le deţin, firmele doresc să elimine kilometrii parcurşi de şoferi în interes personal, să identifice furturile de combustibili, să îmbunătăţească stilul de condus al angajaţilor (constatând care sunt cei ce conduc agresiv) etc.
Doar 30% dintre companii achiziţionează pachetul cu serviciile de bază de monitorizare a flotelor prin GPS (care generează rapoarte standard, gen "Foaie de parcurs", "Centralizatoare zilnice ale activităţii parcului auto" etc); restul de 70% doresc să aibă tabloul complet al activităţii vehiculelor din flota proprie, astfel încât să obţină un procent cât mai consistent de reducere a cheltuielilor. Modulele software de servicii opţionale preferate de majoritatea firmelor rămân cele legate de consumul de combustibil, abaterile dintre alimentări și consumurile normate, precum şi determinarea cât mai precisă a distanţelor efectuate în interes privat de către conducatorii autoturismelor monitorizate. "În plus, în ultimele 3-4 luni am constatat o tendinţă clară în piaţă: majoritatea noilor companii-clienţi au solicitat "butonul de inhibare" a poziţiei vehiculelor când se efectuează drumuri cu caracter privat; acesta permite înregistrarea distanţei parcurse în acest mod "ascuns", fără însă a putea localiza maşinile. Reprezentanţii firmelor au precizat că angajaţii au fost de acord să suporte costurile drumurilor realizate în interes personal, dar doresc să îşi păstreze intimitatea. Cred că este o schimbare foarte importantă în mentalitatea majorităţii celor care utilizează maşini de serviciu şi care, până de curând, urmăreau cel mai adesea "să scape de monitorizare", iar acum doresc să îşi asume responsabilitatea drumurilor efectuate, apreciind facilitatea în sine de a putea utiliza un vehicul pentru care nu trebuie să plătească decât contravaloarea drumurilor efectuate în interes personal, de obicei doar a combustibilului folosit", a arătat Adrian Dinu, director general SAS Grup.
SAS Grup, liderul pieţei sistemelor de supraveghere a flotelor auto prin GPS, a ajuns să asigure monitorizarea prin GPS a peste 21.000 de vehicule deţinute de cca 1.600 de companii (conform datelor atestate de furnizorul de trafic de date, una dintre cele mai mari companii de telecomunicaţii din lume). Peste 80% dintre aceste vehicule sunt autoturisme sau mijloace de transport (de marfă sau persoane) cu tonaj redus (sub 3,5 tone), pe acest segment înregistrându-se, de altfel, cea mai mare creştere în anul curent, respectiv de aproximativ 20%. Cele mai multe companii care au implementat în acest an soluţiile de monitorizare a flotelor auto de la SAS Grup sunt din domeniul finanțe-bănci şi servicii financiare, urmate de cele din distribuţie şi transporturi. În prezent, ca şi pondere în portofoliul SAS Grup, firmele de distribuţie şi transport au cel mai mare procent (35 % din total clienţi), companiile de servicii reprezintă 30%, cele de producţie au o cotă de 25%, iar 10% sunt entități cu alte activităţi (agricultură, pază şi protecţie etc).
"Obiectivul SAS Grup este de a deţine în mod constant o cotă de piaţă de minim 25%. Conform estimărilor SAS Grup, în România sunt active în prezent peste 90.000 de echipamente de monitorizare auto prin GPS, urmând ca până la finele acestui an numărul acestora să depășescă 100.000", a precizat Adrian Dinu.