Compania Tarom este deţinută de stat şi are 48 de sucursale din care 32 în România, 13 în spaţiul european şi 3 în afara spaţiului european.

Inspectorii Curţii de Conturi au descoperit mai multe nereguli la Tarom, prejudiciul adus astfel companiei ridicându-se la aproximativ un milion de lei. Din această sumă aproximativ 682.000 de lei au fost erori sau abateri contabile, se arată în raportul Curţii de Conturi.

Alte nereguli descoperite de inspectorii instituţiei au fost:

  • nerespectarea prevederilor contractului de reprezentare a entităţii în străinătate referitoare la obligaţiile şi termenii/condiţiile contractuale asumatede reprezentantul companiei TAROM în Cipru;
  • neconformităţi în atribuirea şi derularea contractelor de asigurare a serviciilor de catering la bordul aeronavelor TAROM, respectiv includerea în contractul de prestări servicii de catering a unor prevederi care exced cadrului reglementat de contractul IATA (Asociaţia Internaţională a Transportatorilor Aerieni) şi acceptarea unor proceduri de implementare a contractului care exced obiectului acestuia şi condiţiilor de livrare agreate (locul livrării/recepţiei/transferul riscurilor, servicii şi preţuri convenite, etc.);
  • nerespectarea principiilor economicităţii, eficienţei şi eficacităţii în efectuarea cheltuielilor, în sensul că: s-au înregistrat cheltuieli neeconomicoase cu locuinţele de serviciu asigurate salariaţilor care îşi desfăşoară activitatea în cadrul agenţiilor din străinătate, prin schimbarea locaţiei acestora şi prin casarea mobilierului din dotare înainte de expirarea duratei normate de funcţionare (agenţia Bruxelles);
  • nu s-au urmărit şi nu s-au calculat penalităţi pentru restituirea cu întârziere a sumelor acordate nelegal.

“Valoarea estimativă a erorilor/abaterilor constatate însumează 217 mii lei”, se mai arată în sursa citată. Compania Tarom şi-a însuşit abaterile constatate şi recomandările auditorilor publici externi, se precizează în raport.