În condiţiile în care piaţa formării profesionale s-a contractat la o zecime din nivelul anului trecut, managerii plătesc din buzunar specializările care îi vor propulsa în carieră. Majoritatea companiilor au redus la minimum investiţiile pentru dezvoltarea angajaţilor în acest an. Furnizorii de instruire spun că activitatea lor s-a redus cu 90% faţă de anii anteriori. EXEC-EDU a dorit să afle care este punctul de vedere al celor care încă mai participă la programe de specia
În condiţiile în care piaţa formării profesionale s-a contractat la o zecime din nivelul anului trecut, managerii plătesc din buzunar specializările care îi vor propulsa în carieră.
Majoritatea companiilor au redus la minimum investiţiile pentru dezvoltarea angajaţilor în acest an. Furnizorii de instruire spun că activitatea lor s-a redus cu 90% faţă de anii anteriori. EXEC-EDU a dorit să afle care este punctul de vedere al celor care încă mai participă la programe de specializare.
Rezultatele sunt încurajatoare pentru viitorul pieţei româneşti de trainig. Peste 60% dintre middle manageri au declarat că sunt dispuşi să suporte ei înşişi investiţia în propria dezvoltare profesională. Explicaţia constă în faptul că această categorie este cea mai interesată să evolueze în carieră, iar rezultatele participării la programe speciale de instruire se văd foarte repede.
38% din noii antreprenori au făcut training în management şi leadership
Cel mai rapid au evoluat în carieră, după absolvirea unui curs, cei din departamentele de vânzări şi marketing: 21% din absolvenţi au fost promovaţi în funcţii superioare; urmează cele de resurse umane, unde 9,5% din absolvenţi evoluază acum într-un nou post.
38% dintre cei care şi-au lansat propriul business au absolvit programele „Dezvoltarea competenţelor de lider“ şi „Excelenţa în management“
Din clasă, direct în afaceri
Încă de la primul curs, am înţeles că drumul pe care trebuie să-l urmez va fi antreprenoriatul. Am decis întreruperea unei cariere împlinite pe parcursul celor 14 ani de colaborare cu o companie multinaţională şi mi-am îndreptat atenţia către businessul farmaceutic de retail. Pregătirea farmaceutică de bază, împreună cu abilităţile şi cunoştinţele dobândite în cadrul programelor de specializare, mi-a permis ca, pe parcursul a două exerciţii bugetare, să cresc cifra de afaceri de două ori şi jumătate, obţinând o creştere a profitului net cu 60%, în condiţiile în care piaţa farmaceutică românească a avut o creştere anuală de 10%.