Muncitorii Volkswagen au început noi greve la toate fabricile din Germania
Muncitorii Volkswagen au început luni, 9 decembrie 2024, noi greve la toate cele nouă fabrici auto din Germania, intensificând presiunile asupra conducerii companiei auto. Greva a avut loc în ziua în care sindicatele germane și managerii ar fi trebuit să reînceapă negocierile privind reducerile de salarii și închiderea unor uzine.
Negocierile sunt parte din eforturile Volkswagen de a reduce costurile în Germania pentru a putea concura mai bine cu producătorii auto din Asia, care sunt mai ieftini și au intrat pe piața europeană.
Negocierile urmau să înceapă la ora 12:30, în timp ce muncitorii erau în grevă timp de patru ore la toate fabricile Volkswagen din Germania. Aceasta este a doua grevă din aceeași săptămână. Înainte ca negocierile să înceapă, liderii de sindicat au amenințat cu noi proteste dacă conducerea Volkswagen nu se va apropia de poziția lor de negociere.
Thorsten Groeger, negociatorul șef al sindicatului german IG Metall, a declarat că era momentul ca echipa de conducere să ia măsuri. Așteptările lor erau ca managerii să renunțe la pozițiile lor și să facă un pas spre sindicate. Încrederea lor a fost distrusă. Muncitorii sunt furioși. Din punctul lui de vedere, comportamentul conducerii amenința imaginea mărcii auto Volkswagen.
„Este timpul ca board-ul să facă ceva. Aşteptarea noastră pentru astăzi este că echipa de conducere va înceta să mai insiste pe poziţiile sale şi va face un pas spre noi. Încrederea a fost distrusă iar muncitorii sunt furioşi.
Marca VW este în pericol să fie prejudiciată de comportamentul board-ului şi cotaţia acţiunilor s-a prăbuşit. Responsabil de acest lucru este board-ul”, a spus el.
Poziția VW
Pe de altă parte, directorii Volkswagen au spus că este necesar să se facă reduceri de capacitate de producție și salarii deoarece cererea pentru autoturisme în Europa a scăzut, iar costurile din Germania fac imposibil ca VW să concureze cu noii rivali.
Arne Meiswinkel, negociatorul șef al echipei manageriale de la Volkswagen, a spus că sindicatele și conducerea trebuie să găsească soluții alternative pentru uzinele din Germania, având în vedere că firma auto respinsese propunerea sindicatelor, considerând-o nesustenabilă. Potrivit spuselor sale, reducerea costurilor pe termen scurt era esențială pentru ca Volkswagen să rămână competitiv într-un mediu dificil.
„Avem nevoie în continuare de reduceri de costuri care să poate fi implementate pe termen scurt şi sunt sustenabile. Acesta este singurul mod prin care putem rămâne competitivi într-un mediu plin de provocări”, a explicat el, potrivit agenției de presă Reuters.
Conducerea a propus reducerea salariilor pentru toți angajații și a amenințat cu concedierea unui număr mare de muncitori și cu închiderea unor fabrici din Germania.
Ar fi pentru prima dată în cei 87 de ani de existență ai companiei auto când ar închide o fabrică în Germania.