Legislația muncii stabilește că salariul unui angajat se plătește în bani, cel puțin o dată pe lună, inclusiv prin virament bancar. Ce poate face, însă, un salariat dacă angajatorul nu i-a achitat la timp remunerația cuvenită pentru orele lucrate? Avocatnet.ro prezintă trei soluții legale pe care angajatul le are la dispoziție.
Un angajat care nu si-a primit drepturile salariale poate sa depuna o sesizare la inspectoratul teritorial de munca in raza caruia angajatorul isi are sediu social.
salariatii pot sesiza Inspectia muncii si/sau Inspectoratul teritorial de munca de la domiciliul lor direct sau in scris (prin posta sau e-mail), aceasta operatiune fiind scutita de orice fel de taxa, scrie
Pe langa sesizarea ITM, angajatii mai au la dispozitie si o alta solutie: un proces cu angajatorul. Astfel, ei pot depune o cerere de chemare in judecata a angajatorului, la instanta de judecata de la domiciliu, aceasta fiind singura autoritate in stat care il poate obliga pe angajator sa plateasca salariile restante, potrivit consilierului juridic din Forumul