Angajatorul nu ți-a plătit salariul? Trei soluții pe care le ai la îndemână

Legislația muncii stabilește că salariul unui angajat se plătește în bani, cel puțin o dată pe lună, inclusiv prin virament bancar. Ce poate face, însă, un salariat dacă angajatorul nu i-a achitat la timp remunerația cuvenită pentru orele lucrate? Avocatnet.ro prezintă trei soluții legale pe care angajatul le are la dispoziție.

Un angajat care nu si-a primit drepturile salariale poate sa depuna o sesizare la inspectoratul teritorial de munca in raza caruia angajatorul isi are sediu social.

salariatii pot sesiza Inspectia muncii si/sau Inspectoratul teritorial de munca de la domiciliul lor direct sau in scris (prin posta sau e-mail), aceasta operatiune fiind scutita de orice fel de taxa, scrie avocatnet.ro

Pe langa sesizarea ITM, angajatii mai au la dispozitie si o alta solutie: un proces cu angajatorul. Astfel, ei pot depune o cerere de chemare in judecata a angajatorului, la instanta de judecata de la domiciliu, aceasta fiind singura autoritate in stat care il poate obliga pe angajator sa plateasca salariile restante, potrivit consilierului juridic din Forumul AvocatNet.ro

Angajatul care nu si-a primit salariul mai are la dispozitie si solutia medierii, procedura care se bazeaza pe cooperarea partilor si utilizarea, de catre mediator, a unor metode si tehnici specifice, bazate pe comunicare si negociere.
Mai multe detalii si sfaturi pentru cele trei solutii pot fi citite pe avocatnet.ro