Agenția Națională de Integritate a sesizat Parchetul în cazul primarului general al Capitalei - Nicușor Dan. Edilul Capitalei este acuzat de stare de incompatibilitate și de conflict de interese de natură administrativă.
UPDATE
Nicuşor Dan a transmis joi, 16 februarie, că va ataca în instanță raportul ANI și solicită Agenției să ofere acces prese la întregul dosar administrativ în baza căruia au întocmit raportul.
„Voi ataca în instanță în termenul legal Raportul Agenției. Agenția imi impută două fapte, pentru care are o interpretare eronată a legii.
Pe perioada de vacanță a funcției de director al unor instituții din subordinea Primăriei Capitalei, am exercitat față de aceste instituții atribuțiile legale ale primarului (art. 154 alin. 4 Cod Administrativ) “Primarul conduce instituțiile publice de interes local, precum și serviciile publice de interes local”, fără a ocupa funcția de director în aceste instituții și fără a fi retribuit.
Sancțiunea dispusă de Inspectoratul de Stat în Construcții a fost dispusă persoanei juridice Primarul Municipiului București, nu persoanei fizice Nicușor Dan, fapt confirmat de instanță”, a declarat primarul general al Capitalei.
Ştirea iniţială
Nicușor Dan a fost reclamat la Parchet de către ANI. Mai exact, Agenția Națională de Integritate a constatat starea de incompatibilitate, conflictul de interese de natură administrativă, a sesizat organele de urmărire penală și fiscală sau a sesizat Instituția Prefectului Municipiului București în cazul a 2 persoane prevăzute de Legea nr. 176/2010, după cum urmează:
Dan Nicușor Daniel, Primar General al Municipiului București – Incompatibilitate. Potrivit instituției, în perioada exercitării mandatului de primar general, Nicușor Dan a exercitat și alte funcții de conducere în cadrul a patru instituții sau servicii publice, fără mandat de reprezentare, nerespectând astfel dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003.
Nicușor Dan, acuzat de conflict de interese
În ceea ce privește conflictul de interese de natură administrativă, în perioada 07 august – 07 septembrie 2021, prin exercitarea simultană a funcției de primar general și a funcției de director general al Administrației Lacuri, Parcuri și Agrement București (ALPAB), Nicușor Dan ar fi solicitat în calitate de director general suplimentarea bugetului ALPAB cu suma de 3.000.000 Lei și ulterior a retransmis ALPAB, în calitate de primar general, bugetul solicitat.
„Prin acest demers, bugetul ALPAB a fost suplimentat de la 11.517.000 Lei la 14.517.000 Lei. Persoana evaluată a încălcat astfel prevederile art. 70, art. 71 și art. 76 din Legea nr. 161/2003”, se arată de către ANI.
Indiciile referitoare la săvârșirea infracțiunii de abuz în serviciu
Agenția Națională de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție cu privire la existența indiciilor referitoare la săvârșirea de către Nicușor Dan a infracțiunii de abuz în serviciu prevăzută de art. 297 din Codul Penal și a infracțiunii de folosirea funcției pentru favorizarea unor persoane prevăzută de art. 301 din Codul Penal, întrucât:
– amenda contravențională aplicată de către o instituție publică persoanei fizice Dan Nicușor Daniel a fost achitată de Primăria Municipiului București, iar demersurile de contestare la instanța abilitată au fost efectuate de către Direcția Juridic din cadrul Primăriei Municipiului București pentru Dan Nicușor Daniel atât în calitate de persoana fizică, cât și în calitate de primar general, documentul purtând semnătura olografă a acestuia, distinct pentru ambele calități;
– în perioada 07 august – 07 septembrie 2021, prin exercitarea simultană a funcției de primar general și a funcției de director general al ALPAB, a solicitat în calitate de director general suplimentarea bugetului ALPAB cu suma de 3.000.000 Lei și ulterior a retransmis ALPAB, în calitate de primar general, bugetul solicitat.
În comunicatul ANI se mai vorbește și de sesizarea instituției Prefectului Municipiului București cu privire la legalitatea exercitării de către primarul general Dan Nicușor Daniel a celor patru funcții de conducere în cadrul instituțiilor sau serviciilor publice (Administrația Municipală pentru Consolidarea Clădirilor cu Risc Seismic, Administrația Străzilor București, ALPAB, Centrul Cultural Expo Arte), fără a avea un mandat de reprezentare.