Audi, constructorul german care împlineşte joi 100 de ani de activitate urmăreşte să devină cel mai mare producător de maşini de lux pe plan mondial, în ciuda neînţelegerilor dintre compania sa mamă, Volkswagen, şi Porsche, acţionarul acesteia.Potrivit şefului companiei, Rupert Stadler, Audi vrea ca până în anul 2015 să depăşească rivalii BMW şi Mercedes-Benz. Audi se bazează pe capacitatea sa de a rezista mult mai uşor crizei globale comparativ cu alţi actori din aceea
Audi, constructorul german care împlineşte joi 100 de ani de activitate urmăreşte să devină cel mai mare producător de maşini de lux pe plan mondial, în ciuda neînţelegerilor dintre compania sa mamă, Volkswagen, şi Porsche, acţionarul acesteia.
Potrivit şefului companiei, Rupert Stadler, Audi vrea ca până în anul 2015 să depăşească rivalii BMW şi Mercedes-Benz. Audi se bazează pe capacitatea sa de a rezista mult mai uşor crizei globale comparativ cu alţi actori din aceeaşi piaţă, în special datorită atractivităţii modelelor sale pentru clienţii europeni şi cei din China.
După un secol, anul 2009 e marcat de incertitudini
Deşi ambiţiile Audi sunt lăudabile, conflictul de idei iscat în ultima perioadă între Porsche şi Volkswagen întunecă puţin gloria celor 100 de ani de existenţă a mărcii.
Constructorul auto serbează împlinirea a 100 de ani de existenţă printr-un eveniment cultural de amploare, organizat în localitatea germană Ingolstadt, unde compania îşi are sediul central.
Cancelarul german Angela Merkel se va afla printre invitaţii de cinste şi este aşteptată să susţină un discurs în cadrul întâlnirii festive.
Istoria începe cu August Horch
Audi împlineşte, joi, 100 de ani de “Progres prin Tehnologie”, după ce în anul 1909 a fost înfiinţată de către inginerul August Horch.
De-a lungul timpului, compania a suferit mai multe transformări. În anul 19323 a fuzionat cu alţi trei constructori auto germani, mişcare ce explică actualul său logo, format din patru cercuri legate între ele.
Al Doilea Război Mondial a întârziat, dar nu a putut opri inovaţia
Între anii 1940 – când compania a fost chemată să ia parte la efortul nazist de război – şi sfărşitul anului 1960, Audi nu a produs niciun vehicul.
Abia după achiziţia sa de către Volkswagen, de la compania Daimler-Benz în anul 1965, şi în urma insistenţelor unui inginer, a fost produs modelul „Audi 100”, în anul 1968.
Protrivit grupului, odată cu sosirea lui Ferdinand Piech în fruntea departamentului de dezvoltare, în anul 1974, transformarea Audi într-un constructor inovator a devenit completă.
Omul din spatele orientării spre lux
100 de ani de premiere tehnologice
Istoria Audi a fost presărată de-a lungul timpului cu o serie de premiere tehnologice ce au marcat întreaga lume auto.
Debutul motorului de 60 CP cu distribuţie pe 8 cilindri în anul 1926 a continuat tradiţia inovatoare în Ingolstadt (Germania – n.r.), urmând mai apoi alte capitole de seamă:
1931 – Primul model auto de serie cu tracţiune pe faţă
1934 – Motoarele amplasate între axe
1980 – Tracţiunea integrală permanentă pe toate cele 4 roţi sau Audi quattro®
1989 – TDI: injecţia directă pentru motoarele Diesel
1989 – Audi duo cu celule solare integrate în plafon
1994 – Lansarea caroseriei de aluminiu Audi Space Frame (ASF)
2000 – Audi A2: primul automobil cu un consum de doar 3 litri de motorină la o sută de kilometri
2004 – Audi introduce pentru prima dată iluminarea diurnă cu tehnologie LED
2006 – Audi câştigă cursa de 24 de ore de la Le Mans utilizând TDI Power – demonstrând astfel cât de eficient poate fi un motor diesel
2007 – Audi R8: primul automobil care s-a lansat pe piaţă cu faruri executate complet din leduri
13 ani de record, nu ghinion
AUDI AG a vândut în 2008 un total de 1.003.400 de automobile, devenind astfel cel de-al treisprezecelea an record consecutiv. Audi produce automobile în Ingolstadt şi Neckarsulm (Germania), Györ (Ungaria), Changchun (China) şi Bruxelles (Belgia).
Compania este activă in peste 100 de pieţe în întreaga lume. Filialele deţinute în totalitate de AUDI AG includ Automobili Lamborghini Holding S.p.A din Sant’Agata Bolognese, Italia şi quattro GmbH din Neckarsulm. Audi are în prezent 57.000 de angajaţi la nivel mondial, incluzându-i pe cei 45.000 din Germania.