ANPC a amendat cu 30.000 de lei Transferoviar Călători. Trenuri suspendate pe rute din sudul ţării

Transferoviar Calatori TFC

SURSA FOTO: Facebook, Transferoviar Călători/Andi Enache

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a sancționat compania SC Transferoviar Călători SRL, după ce a descoperit grave nereguli în urma unor controale.

SC Transferoviar Călători SRL, sancționată cu 30.000 de lei de ANPC

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a impus o amendă de 30.000 de lei SC Transferoviar Călători SRL, ca urmare a unor controale care au descoperit grave nereguli la trei automotoare utilizate pe rutele din sudul României, conform unui comunicat al ANPC trimis marți, pe 17 septembrie.

De asemenea, ANPC a dispus oprirea temporară a serviciilor acestor automotoare până la remedierea completă a problemelor identificate.

Automotoarele verificate au următoarele numere de identificare: 95 80 0614 030-4, 95 80 0614 029-6, 95 80 0914 015-2, 95 53 9762 408-6, 95 53 9762 407-8, 95 53 5592 404-9, 95 53 9762 405-2, 95 53 5592 403-1 și 95 53 9762 406-0. Acestea circulă pe ruta București – Titan Sud Hm – Căldărușani h – Cernica h – Tânganu h – Frunzănești h – Plătărești hc – Podul Pitarului – Cucuieții Sudiți h – Gălbinași hc – Vasilati hc – Budești hm – Negoiești h – Soldanu h – Luica h – Curcani h – Valea Roșie hc – Oltenița și retur.

Spațiile destinate călătorilor nu erau igienizate corespunzător

ANPC a constatat deficiențe majore în privința igienizării spațiilor destinate călătorilor, inclusiv pavimente necorespunzătoare, cu resturi alimentare și ambalaje, geamuri crăpate, grupuri sanitare extrem de degradate, scaune rupte și pătate, pereți murdari cu pânze de păianjen și insecte, sistem de ventilație plin de praf și perdele murdare. Au fost identificate și nereguli în utilizarea și diluarea substanțelor de igienizare, fără verificarea adecvată a materialelor și soluțiilor folosite.

Pentru aceste abateri, ANPC a aplicat amenda de 30.000 de lei și a decis oprirea temporară a serviciilor acestor automotoare până la rezolvarea completă a problemelor.

“Siguranţa şi confortul călătorilor sunt priorităţi esenţiale pentru noi. Condiţiile necorespunzătoare identificate şi în astfel de situaţii nu pot fi tolerate, iar sancţiunile aplicate reflectă gravitatea deficienţelor constatate. ANPC va monitoriza atent remedierea acestora, astfel încât pasagerii să poată beneficia de servicii la standardele de calitate şi igienă cerute de lege”, a spus Sebastian Hotca, preşedinte interimar al ANPC.

Sebastian Hotca (SURSA FOTO: YouTube, Tribuna Consumatorilor)

Mai multe șaormerii din București, închise

Tot luna aceasta, ANPC a închis mai multe șaormerii din București, de asemenea, din cauza igienei necorespunzătoare. Pe 4 septembrie 2024, comisarii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) au efectuat controale amănunțite în lanțul de șaormerii „Socului Kebab”, deținut de Optim Prosper Serv SRL, în București.

În urma verificărilor, au fost impuse sancțiuni considerabile, inclusiv amenzi în valoare totală de 33.000 de lei. De asemenea, a fost dispusă oprirea temporară a patru puncte de lucru până la remedierea completă a deficiențelor identificate. Mai multe puteți citi aici.