ANPC a amendat un mare lanț fast-food. Problemele constatate de inspectori

Inspectorii ANPC au luat în colimator un restaurant McDonald`s. Aceștia au sancționat cu amendă de 10.000 de lei un local din Constanța al cunoscutului lanț. Inspectorii au găsit murdărie, resturi alimentare pe jos şi coşuri de gunoi fără capac. Totodată, ei au dispus suspendarea activităţii până la remedierea deficienţelor.

În urma unor  verificări făcute la McDonald`s City Park, s-a descoperit că blocul alimentar nu este igienizat. Acesta prezenta resturi de materii primă/finită (felie burger, cartofi prăjiţi etc.), iar sub agregatele din bucătărie s-au identificat resturi de diferite alimente, ambalaje din plastic.

La îmbinarea pereţilor cu podeaua exista un grad ridicat de murdărie, ceea ce denotă faptul că nu s-a făcut o igienizare corespunzătoare.

Totodată, comisarii au constatat că, în partea din faţă, unde sunt servite preparatele, se utilizează coşuri de gunoi fără capac, acestea fiind încărcate excesiv cu gunoi menajer.

Comisarii de la Protecţia Consumatorilor au dat o amendă de 10.000 de lei/1.500 de lei în 15 zile şi au decis oprirea temporară a prestării serviciilor până la remedierea deficienţelor, adică igienizarea completă şi corectă.

Ordin în sprijinul persoanelor cu dizabilități

În altă ordine de idei, ANPC a emis un nou ordin în sprijinul persoanelor cu dizabilități, obligând operatorii de transport public, inclusiv aeroporturile, să instaleze marcaje speciale și panouri informative pe fiecare peron sau stație pentru a facilita urcarea și coborârea acestora din mijloacele de transport.

Într-o întâlnire cu reprezentanții structurilor asociative ale persoanelor cu dizabilități, inclusiv Consiliul Național al Dizabilității din România (CNDR) condus de Daniela Tontsch, s-a discutat despre implementarea Ordinului nr. 579 din 4 iunie 2024. Acest ordin vizează informarea corectă a persoanelor cu dizabilități despre accesul la serviciile de transport public și clădirile deținute de operatorii economici.

În cadrul întâlnirii, s-a convenit asupra diversificării și detalierii prevederilor ordinului, recunoscându-l ca un prim pas crucial în sprijinul concret al persoanelor cu dizabilități. De asemenea, s-a planificat o campanie de informare despre drepturile consumatorilor cu dizabilități și modalitățile de contactare a ANPC pentru semnalarea neregulilor.

Președintele CNDR, Daniela Tontsch, a subliniat că acest ordin va îmbunătăți accesibilitatea serviciilor de transport public și va crește calitatea generală a acestor servicii. Ea a evidențiat că ANPC trebuie sesizat nu doar pentru produse alimentare sau de uz casnic, ci și pentru probleme de accesibilitate.

Sebastian Hotca, președintele ANPC, a afirmat că ordinul vine în ajutorul persoanelor cu dizabilități, recunoscând dificultățile pe care aceste persoane le întâmpină în accesul și asistența în mijloacele de transport în comun.