ANPC a început controalele în trenurile din Gara de Nord. Inspectorii au găsit zeci de nereguli

ANPC

Sursă: Inquam Photos / Alexandra Pandrea

ANPC (Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor) a demarat controale în trenurile de călători din Gara de Nord. Inspectorii ANPC au verificat și 15 comercianți din Gara de Nord. Au fost găsite zeci de nereguli, de la ferestre murdare până la produse depozitate necorespunzător.

ANPC a început controalele în trenurile din Gara de Nord

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a transmis miercuri că echipe comune de control au făcut trei acţiuni de verificare la operatorul economic de transport public persoane SNTFC C.F.R. Călători S.A, la Gara de Nord, Depoul Griviţa, Depoul revizie de vagoane Bucureşti – Basarab.

Acțiunile de control au fost demarate în urma unor reclamaţii sosite de la consumatori la Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor și la ANAF, privind condiţiile neconforme de deplasare cu trenul, dar și în urma discuţiilor pe care conducea celor două instituţii le-au purtat pe această temă.

„Întreaga situaţie trebuie reevaluată. Plecând de la nesimţirea unor cetăţeni, până la recepţiile făcute pe genunchi, toate trebuie gestionate corect. Se spală vagoane pe hârtie şi se sting ţigări pe scaune! Punctual trebuie sancţionate lucrurile: disciplinar sau poate chiar penal”, a declarat Horia Constantinescu, președintele ANPC, potrivit unui comunicat de presă.

Ca urmare a acestor acţiuni de verificare, în cel mai scurt timp, vor avea loc întâlniri între reprezentanţii ANPC, Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Cominicațiilor şi SNTFC C.F.R. Călători S.A pentru a se găsi soluţii de remediere a deficienţelor constatate, pe termen scurt şi pe termen mediu. Aceste acțiuni de verificare vor fi urmate şi de verificări ale documentelor şi contractelor cu furnizorii de servicii.

Potrivit ANPC, în acest caz nu poate fi vorba despre sancţiuni pecuniare deoarece ar fi plătite tot de la bugetul de stat, ci va fi vorba de măsuri concrete, care vor face parte din strategia de remediere. Cele mai importante neregulile găsite de echipele de control în vagoane au fost:

  • pavimentul din tren neigienizat;
  • tapiţeria scaunelor ruptă sau murdară;
  • existenţa unor coşuri de gunoi murdare;
  • ferestrele vagoanelor aveau geamuri murdare cu depuneri grosiere de praf;
  • existenţa unor guri de aerisire ruginite;
  • existența unor prize lipite cu bandă de hârtie;
  • prezenţa în compartimente a unor resturi alimentare sau a gumei de mestecat lipită pe paviment şi scaune;
  • igiena necorespunzătoare în zona toaletelor;
  • existenţa unor resturi menajere îndesate în grilajul sistemului de ventilaţie;
  • folosirea unor produse de curăţat fără elemente de identificare;

ANPC a controlat 15 operatori economici din Gara de Nord. Au fost date amenzi de peste 100.000 de lei

Comisarii CRPC Bucureşti-Ilfov au controlat 15 operatori economici din Gara de Nord. În urma acestei acţiuni de control, au fost date amenzi în valoare de 136.000 de lei şi a fost oprită activitatea a 12 operatori economici, până la remedierea deficienţelor. Neregulile constatate la operatorii economici au fost:

  • comercializarea unor produse alimentare depozitate la temperatura mediului ambiant, fără a exista un sistem de ventilaţie sau aer condiţionat funcţional;
  • depozitarea apei minerale şi a băuturilor răcoritoare direct pe paviment;
  • utilizarea unor agregate frigorifice neigienizate corespunzător, cu insecte moarte, acumulări de praf, impurităţi, atât în interiorul agregatului, cât şi pe sistemul de ventilaţie;
  • lipsa afişării preţurilor în mod vizibil, într-o formă neechivocă, uşor de citit;
  • neprezentarea autorizaţiilor de funcţionare;
  • depozitare băuturi direct pe paviment, in interiorul sau in afara unităţii, la temperatura mediului ambiant.
  • comercializarea unor produse alimentare preambalate şi a unor băuturi fără a exista sisteme de ventilaţie sau aparate de aer condiţionat, nerespectându-se, astfel, condiţiile de depozitare recomandate de producător;
  • existenţa unui paviment deteriorat, depreciat, neigienizat corespunzător;
  • folosirea unor agregate frigorifice neigienizate corespunzător, cu insecte, cu grătare cu vopsea exfoliată şi urme de rugina, chedere depreciate şi sisteme de ventilaţie cu acumulări masive de praf, impurităţi şi mucegai;
  • neafişarea preţurilor la toate produsele, folosirea unor aparate vending în vederea preparării şi comercializării de băuturi calde, aflate în exterior, la peste 38 grade C, cu apa folosită ca materie prima provenită din sursă proprie;
  • erau vândute produse alimentare fără elemente de identificare şi caracterizare complete;
  • erau utilizate maşini de gheaţă cu urme de rugină şi neigenizate corespunzător;
  • erau vândute produse cu data limita de consum depaşită;
  • nu era respectat regimului de temperatură indicat de producător pentru păstrarea produselor (depozitarea la temperatura mediului ambiant);
  • erau utilizate hote, în spaţiul de gătit, cu un strat gros de grăsime şi praf pe toată suprafaţa;
  • erau condiţii precare de igienă la vitrine, camere frigorifice, lipseau graficele de temperatură şi schimbare a uleiului;
  • erau folosite autorizaţii de punct de lucru expirate.