ANPC a propus închiderea Halei Obor pentru maxim un an. Au fost constatate mai multe nereguli

Neregulile au fost constatate în urma unei acțiuni de verificare efectuată de Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorilor (CRPC) București-Ilfov.

Atât societatea care administrează Hala, cât și operatorii economici care comercializează, în mod special, produse alimentare, în complex, au fost amendați și au primit măsuri complementare de reparare a spațiului și de remediere a stării de curățenie și a echipemantelor folosite, care nu au fost duse la îndeplinire sau realizate parțial.

„Hala Obor trebuie să iasă la pensie. Personal am participat la acțiunea de control din 2019, ocazie cu care administratorii acestui spatiu ne-au promis că vor proceda la renovarea lui completă.

Au mai urmat acțiuni similare și singurul lucru substanțial obținut au fost tot promisiunile. Înțelegem perfect că această hală reprezenta o sursă de produse pentru persoanele în etate, din zona respective, datorită prețurilor mici. Dar, în situația de față, ieftin se dovedește a fi un pericol pentru sănătatea consumatorilor.

Lipsa flagrantă de curățenie și siguranță trebuie oprită aici. Modul de desfășurare a activităților comerciale este desprins din anii ’70. Indiferent cât se vor supăra de tare unii consumatori pe acțiunea noastră am făcut-o și pentru siguranța acestora.

Sunt convins că acest mesaj ferm va fi un imbold pentru renovarea halei și întoarcerea ei pe piață într-un mod corespunzător”, a declarat Horia Constantinescu, președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC).

Comisarii CRPC București-Ilfov au aplicat amenzi contravenționale în valoare de 171.000 lei

În urma verificărilor a 28 de operatori economici, care activează în Hala Obor, comisarii CRPC București-Ilfov au aplicat amenzi contravenționale în valoare de 171.000 lei, au dispus oprirea temporară a prestării de servicii a 14 operatori economici până la remedierea deficiențelor și a fost propusă închiderea temporară a unității pe o durată de la 6 luni la 12 luni pentru săvârșirea repetată a unor abateri sancționate de organele de control în decurs de 6 luni de la prima constatare.

Această ultimă sacțiune, alături de amendă contravențională și oprirea temporară a prestării de servicii, a fost aplicată administratorului Halei, SC CI-CO SA, ca urmare a neducerii la îndeplinire a măsurilor anterior dispuse, în mod repetat, de remediere a neregulilor constatate, în ceea ce privește condițiile de comercializare, gradul de deteriorare al spațiului, precum și curățenia generală din centrul comercial.

Ce deficiențe au fost constatate la Hala Obor?

Conform informațiilor transmise de autorități, la Hala Obor au fost constatate următoarele deficiențe:

  • existența, în continuare, a unor pavimente cu denivelări sau spărturi; tranzitarea unor fire electrice în zone circulabile; existența, în continuare, a unor margini ale zonelor placate cu gresie (în hala de pește) sparte, ciobite sau lipsă;
  • prezența, la nivelul gurilor de scurgere a apei în rețeaua de canalizare, a unor protecții metalice desprinse parțial si care pot produce leziuni consumatorilor;
  • existența, în hala de comercializare a peștelui, a unei portiuni asimilate unui acoperiș, care prezintă, pe suprafață, porțiuni de rugină, obiecte abandonate sau resturi de ambalaje și praf acumulat;
  • neigienizarea corespunzătoarea a căilor de acces pentru clienții din Hala Obor;
  • neigienizarea ventilatoarele amplasate la nivelul plafonului, în perimetrul de vânzare a produselor din carne și lactate;
  • prezența păsărilor în incinta halei, existând posibilitatea impurificarii produselor alimentare expuse la vânzare;
  • existența unor cabluri electrice neprotejate, la partea superioară a pereților exteriori ai spatiilor închiriate de la SC CICO S.A., deși au fost întreprinse lucrări de refacere a instalațiilor, acestea fiind, însă, nefinalizate;
  • existența, la momentul controlului, a unor ambalaje depozitate în afara spațiilor special destinate depozitării deșeurilor (cutii carton; pet-uri; moloz rezultat în urma lucrărilor de reparare a unor zone din pavimentul halei) și, de asemenea, prezența, în acest spațiu a unui miros respingător provenit de la zona de depozitare;
  • existența unor zone de tencuială desprinse, pe pereții exteriori ai intrării în hala de pește;
  • existența, în subsolul Halei, a unor condiții insalubre, cu exfolieri ale tavanelor și pereților, mucegai, miros dezagreabil, depozitarea unor cantități importante de moloz și ambalaje provenite de la diverse produs.