Amendă 75.000 lei pentru publicitate la țigări electronice cu nicotină
Comisariatele pentru Protecția Consumatorilor (CPC) Sector 1 și Sector 2 au desfășurat acțiuni de control în vederea verificării respectării prevederilor legale privind publicitatea efectuată pentru țigările electronice ce conțin nicotină.
Decizia vine după ce s-au constant promovări ale dispozitivelor sau țigaretelor electronice ce conțin nicotină prin intermediul materialelor publicitare afișate pe diferite spații outdoor, tip tv screen, mash sau backlit.
Produsul la care se face referire se numește Elfbar. În comunicatul trimis către presă se arată că au fost încălcate prevederile legislației actuale din domeniu.
Amendă 75.000 de lei
Drept urmare, comisarii au amendat contravențional operatorul economic Godmother SRL cu 75.000 lei. Godmother SRL este, de fapt, o agenție de publicitate.
Totodată a fost desfășurată o acțiune de control la operatorul economic SC Fairway Creative Advertising SRL, deținătorul panourilor publicitare. Acesta a fost și el sancționat pentru încălcarea articolului prevederilor legale în ceea ce privește publicitatea efectuată pentru țigările electronice ce conțin nicotină. Acesta a primit, însă, doar un avertisment.
În urma acțiunii și a sancțiunilor aplicate, operatorul economic a procedat la retragerea de la publicitate a imaginilor cu produsele menționate. Acestea fuseseră amplasate pe 47 panouri la nivel național. Din numărul total, 32 au fost localizate doar în București.
Pe fond, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) reamintește că vânzarea de produse din tutun este interzisă minorilor.
ANPC a luat ființă în 1992
În august 1992, a luat ființă în România primul organism guvernamental cu atribuții specifice privind protecția consumatorilor.
Acest organism, denumit inițial Oficiul pentru Protecția Consumatorilor (OPC), a reprezentat un punct de referință esențial în dezvoltarea acestei direcții.
OPC a devenit rapid o abreviere populară în limbajul curent, întrucât și-a desfășurat activitatea sub această denumire timp de 11 ani, afirmându-se puternic pe piață.
În 2003, acesta a evoluat către o entitate mult mai complexă și dezvoltată, devenind Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC).
ANPC, condusă de un președinte și doi vicepreședinți, a preluat nu doar rolul de control și supraveghere a pieței, ci și alte atribuții specializate.
Printre noile direcții înființate sau cele preluate de la OPC, se numără:
- Direcția de Metale Prețioase
- Centrul European al Consumatorilor
- Direcția de Soluționare Alternativă a Litigiilor și Direcția de Insolvență a Persoanelor Fizice