În urma acțiunilor de control desfășurate în cadrul unor unități comerciale din București, KFC și McDonald's, Comisariatul pentru Protecția Consumatorilor Municipiul București a aplicat amenzi în valoare de 15.000 lei pentru neregulile constatate.
Comisariatul pentru Protecția Consumatorilor Municipiul București (CPCMB) a desfășurat, în primele zile ale acestui an, acțiuni de control la două cunoscute lanțuri de fast-food din Capitală: McDonalds și KFC, deținute de operatorii economici Premier Restaurants Romania SRL, respectiv US Food Network SA, a anunțat, miercuri, 4 ianuarie, CPCMB prin intermediul unui comunicat de presă.
Președintele ANPC: Furatul la cântar sau cu ocaua păreau lucruri apuse de pe vremea lui Cuza
Sursa citată a arătat că, în urma neregulilor constatate, care afectau interesul economic al consumatorilor, comisarii CPCMB au aplicat amenzi contravenționale în valoare de 15.000 lei și au dispus următoarele măsuri complementare:
– oprire temporară a desfășurării activității până la remedierea abaterilor;
– remediere a deficientelor de informare, în termen de 30 de zile, de la data controlului.
„Furatul la cântar sau cu ocaua păreau lucruri apuse de pe vremea lui Cuza. Sunt convins că nu compania mamă îndeamnă la furt, dar iată că se dovedește că ar fi trebuit să se implice mai mult pentru ca aceste situații să nu apară.
Ce mi se pare cel mai ciudat, este faptul că niciodată nu e favorizat consumatorul, când apar astfel de abateri. Permanent cel care pierde este acesta, iar cel care câștigă este operatorul economic. Transmitem, astfel, un mesaj, la începutul acestui an, că nu vom schimba abordarea decât în mai ferm.”, a declarat Horia Constantinescu, președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC).
În baza căror nereguli au fost aplicate amenzile
Neregulile constatate au fost următoarele:
– Existența unor neconcordanțe în defavoarea consumatorilor, în ceea ce privește gramajul porțiilor de cartofi prăjiți, gramajele declarate fiind mai mari decât cele constatate în urma cântăririi produselor gata de consum, prin sondaj;
– Existența unor diferențe, în defavoarea consumatorilor, la băuturile răcoritoare comercializate de la dozator, în sensul că nivelul de lichid nu atingea marcajul înscris pe pahar;
– Lipsa mentiunii asupra ingredientelor cu potențial allergen, în lista de prețuri cu informații privind denumirea, gramajul și prețul produsului, din vecinătatea caselor de marcat;
– Lipsa mentiunii asupra gramajului produselor, pe panoul tactil interactiv de prezentare și comandă a produselor
– Folosirea unot agregate frigorifice cu acumulări de impurități, resturi alimentare, praf în strat grosier, exfolieri de vopsea, chedere rupte și grilaje cu rugină.