Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a organizat în ultima perioadă o campanie pe litoral pentru a se asigura că este pregătit pentru primirea turiștilor de 1 Mai. Au fost verificați zeci de operatori economici și au fost descoperite și câteva nereguli.
În perioada 27-29 aprilie 2022, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a organizat, în premieră, campania de prevenție și consiliere a operatorilor economici care activează pe litoralul Mării Negre, înainte de minivacanța de 1 Mai.
ANPC: Majoritatea operatorilor economici „au promovat”
Sub coordonarea președintelui ANPC Horia Constantinescu, a vicepreședinților Mihai Culeafă și Sebastian Hotca, precum și a directorului general Paul Anghel, peste 50 de comisari, din toate regiunile țării, au verificat modul în care își desfășoară activitatea ori s-au pregătit să primească turiști peste 145 de operatori economici cu sedii aflate între Năvodari și Vama Veche.
„Clasa întâi s-a terminat cu ceva corigenți, dar majoritatea clasei a promovat. Apreciem participarea reprezentanților primăriilor, a patronatelor și ai celor interesați să fie bine și chiar mai bine pe litoral. Toți operatorii economici verificați au fost receptivi și promit un sezon sigur.
Suntem aici pentru a da o șansă litoralului românesc în raport cu concurența din străinătate. Mai sunt lucruri de făcut, dar am dovedit că împreună se poate din ce în ce mai bine.
Mulțumesc colegilor mei comisari pentru mobilizare! Revenim din 1 iunie și stăm până în 15 august! Vor urma toate examenele: capacitate, bacalaureat și master în turismul românesc! Baftă!”, a declarat Horia Constantinescu, președintele ANPC.
Nu s-au dat amenzi, ci doar avertismente
Preambulul la activitatea de control a Comandamentului Litoral, structură tradițională a ANPC, care supraveghează piața, în această zonă de vacanță foarte aglomerată în sezonul estival, a urmărit să se asigure că stațiunile de pe malul Mării Negre sunt pregătite corespunzător pentru a începe sezonul, astfel încât turiștii români și străini care vor veni aici să beneficieze de o vacanță de neuitat și să își dorească să revină.
Prevenția și consilierea au fost realizate de echipele de comisari ANPC prin vizite, verificări, explicații și prezentări verbale ale modului în care operatorii economici care activează pe litoral trebuie să își desfășoare activitatea, astfel încât să respecte legislația în vigoare și, desigur, drepturile consumatorilor.
Deși, în urma verificărilor realizate în aceste zile nu s-au aplicat amenzi și nu au fost întocmite documente de control, s-au înregistrat câteva situații în care operatorii economici chiar nu erau pregătiți pentru interacțiunea cu turiștii, acestora aplicându-li-se 5 avertismente.
ANPC a dispus oprirea activității în patru cazuri
De asemenea, pentru 2 restaurante și 2 spații de joacă, la care s-au constatat amenajări insuficiente sau inexistente de la un an la altul și care puteau pune în pericol turiștii, s-a aplicat măsura opririi temporare a prestării de servicii până la remedierea deficiențelor.
Acțiunile de verificare ale structurii speciale Comandamentul Litoral vor continua pe toată durata sezonului estival, astfel încât turiștii aflați la mare, în România, să poată avea o vacanță comparabilă cu cea din orice altă țară, din punctul de vedere al serviciilor și condițiilor puse la dispoziție de operatorii economici.