O nouă acţiune a inspectorilor ANPC în supermarketurile din România!

Controale ANPC în toată ţara la reţeaua de supermarketuri Penny

De data această, sub lupa inspectorilor de la Protecţia Consumatorilor a intrat reţeaua de magazine Penny.

„În ultima săptămână, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a realizat o serie de controale, pentru a verifica modul în care este respectată legislația în vigoare, în domeniu, în magazinele lanțului de supermarketuri Penny, la nivelul întregii țări”, se arată în comunicatul de luni, 5 septembrie, al ANPC.

„A trecut prea mult timp de când nimeni nu a evaluat corespunzător activitatea acestui retailer. Iar el a uitat să mai fie suficient de atent cu dumneavoastră, consumatorii.

Ne vom vedea curând cu conducerea celor de la Penny. Sunt convins că au scuze, justificări, explicații și alte zeci de variante, altele decât acelea de a pune mâna pe mop sau de a o băga în buzunarul companiei pentru a înlocui echipamentele prea vechi.

Strig eu în numele consumatorilor: RESPECTAȚI-NE!”, afirmat preşedintele ANPC, Horia Constantinescu, potrivit comunicatului citat.

Rewe România SA, care deţine magazinele Penny, a primit amenzi de 3,5 milioane de lei

În urma controlului care a vizat 256 de magazine aparţinând lanţului Penny, dintre cele 306 pe care compania Rewe România SA le administrează în țara noastră, ANPC a dat 333 de amenzi contravenţionale, în valoare totală de 3,5 milioane de lei, dar şi 110 avertismente.

În plus, inspectorii au mai decis:

  • oprirea definitivă de la comercializare a produselor alimentare neconforme, în valore de peste 100.000 lei
  • oprirea temporară a prestării de servicii, până la remedierea deficiențelor, pentru 29 de unități
  • închiderea unității pentru o perioadă de până la 6 luni, pentru 6 magazine, din județele Bacău (4 unități), Prahova (o unitate), Giurgiu (o unitate).

Ce nereguli au fost constatate în urma controalelor efectuate de ANPC în reţeaua de magazine Penny?

Comercializarea unor produse alimentare cu data limită de consum depășită.

Comercializarea unor legume și fructe necurățate corespunzător, depreciate calitativ, cu mucegai, modificate organoleptic, de calibre diferite.

Comercializarea unor produse congelate cu exces de gheață și modificări organoleptice.

Comercializarea unor băuturi alcoolice cu deficiențe de etichetare (lipsa unor ingrediente de pe etichetă).

Comercializarea unor ouă sparte, în cofraj.

Depozitarea unor produse alimentare direct pe paviment.

Utilizarea unor vitrine frigorifice insalubre, cu insecte, resturi alimentare, praf.

Utilizarea unor cuptoare, la raioanele de panificație-patiserie, neigienizate corespunzător și a unor tăvi arse.

Folosirea unor condiții de păstrare a produselor alimentare necorespunzătoare din punct de vedere igienico-sanitar.

Deficiențe de etichetare a produselor alimentare și nealimentare (lipsa unor mențiuni obligatorii, conform legii, lipsa traducerii în limba română etc.).

Comercializarea unor produse alimentare cu ambalajele deteriorate.

Nerespectarea regimului promoțiilor (nu se menționează perioada în  care se derulează promoția, nu există la vânzare produsul de referință pentru pachetele multi pack).

Folosirea unui spațiu de depozitare neigienizat corespunzător, cu paviment deteriorate.

Nerespectarea regimului de temperatură de păstrare a produselor alimentare recomandat de producători.

Neafișarea ingredientelor cu potential allergen al produselor care se vindeau vrac.

Lipsa afișării prețului unor produse, la raft.

Existența unor neconcordante între prețul produsului de la casa de marcat și cel de la raft.