CFR Călători a fost sancționat de către ANPC cu o amenzi de 30.000 de lei

Echipe de control ai Comisariatului pentru Protecția Consumatorilor Municipiul București (CPCMB) au verificat modul în care sunt respectate prevederile legale în domeniu și, implicit, drepturile consumatorilor, la SNTFC CFR Călători SA. Comisarii CPCMB au controlat garniturile de tren de la Revizie Vagoane București Basarab și Revizie Vagoane București Grivița.

„Se termină o săptămână, nu fără peripeții. Am revenit în tren, nu ca să ne plimbăm, ci ca să îl verificăm. Este greu de imaginat că, după ce am desfășurat o acțiune, în urmă cu câteva luni, lucrurile par încremenite în timp. O găletușă, o cârpă murdară și multă indolență.

S-au aplicat sancțiuni și sper că acest semnal de alarmă să schimbe lucrurile în bine. A merge cu trenul astăzi este o cursă cu peripeții. Covid-ul pare o favoare. CFR pare doar o vacă de muls”, a spus Horia Constantinescu, președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC).

În urma neregulilor constatate, echipele de control au aplicat amenzi contravenționale în valoare de 30.000 lei și au dispus măsura complementară de oprire temporară a prestării de servicii pentru 9 garnituri de tren, până la remedierea deficiențelor. Dintre cele mai importante abateri, menționăm:

  • podelele din linoleum murdare, nemăturate,
  • mobilierul specific vagoanelor neigienizat și deteriorat (scaune din pluș murdare/pătate; cu tetiere și cotiere rupte; coșurile de gunoi din vagoane pline de gunoi (în cazul în care erau golite, nu erau igienizate și prezentau un strat gros de reziduuri vechi);
  • grilele instalațiilor de aer condiționat neigienizate, cu depuneri de praf;
  • grupuri sanitare dotate cu vase de wc si lavoare vechi, ruginite, crăpate, neigienizate, cu miros pătrunzator;
  • lipsa materialelor dezinfectante, a mijloacelor de ștergere/uscare a mâinilor,
  • lipsa săpunului lichid.

ANPC a amendat 50 de magazine Auchan din toată țara

Vă amintim, în cursul ultimei luni, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a realizat o serie de controale, pentru a verifica modul în care este respectată legislația în vigoare și în magazinele lanțului de hipermarketuri Auchan, la nivelul întregii țări.

„Am fost acuzați că facem prea multe controale dedicate unor lanțuri de magazine. Noi nu facem decât unele dedicate dumneavoastră, consumatorilor, pentru a fi siguri că sunteți respectați. Din România nu trebuie doar luați bani, mai trebuie și investit! Trebuie făcută curățenie, ca de Paști, ca și cum această sărbătoare ar fi în fiecare zi. Până atunci, noi vom fi acolo să dăm o mână de ajutor pentru a-i convinge că așa stau lucrurile”, a explicat Horia Constantinescu, președintele ANPC.

Au fost controlate 50 de magazine, iar pentru neregulile constatate, comisarii ANPC au aplicat următoarele sancțiuni:

  • 93 amenzi contravenționale, în valoare totală de 750.000 lei;
  • 11 avertismente;
  • oprirea definitivă de la comercializare a produselor alimentare neconforme, în valore de aproximativ 42.000 lei;
  • oprirea temporară a prestării de servicii, până la remedierea deficiențelor, pentru 14 de unități.

Abaterile de la legislație constatate de comisarii ANPC, în timpul controalelor s-au referit la:

  • comercializarea unor produse alimentare cu data limită de consum depășită;
  • comercializarea unor legume și fructe depreciate calitativ, cu mucegai, modificate organoleptic, cu ambalaj deteriorat;
  • comercializarea unor produse care nu erau păstrate în condițiile precizate de producător, cu modificări organoleptice;
  • utilizarea unor ustensile de bucătărie sau echipamente de gătit neigienizate, cu grăsime din abundență;
  • folosirea unor condiții de păstrare a produselor alimentare necorespunzătoare din punct de vedere igienico-sanitar;
  • deficiențe de etichetare a produselor alimentare (lipsa unor mențiuni obligatorii, conform legii, lipsa traducerii în limba română);
  • utilizarea unor vitrine frigorifice neigienizate corespunzător, cu acumulări masive de gheață, rugină, impuritati si chedere deteriorate, lichid de scurgere congelat, resturi alimentare și mucegai;
  • comercializarea unor produse cu starea termică schimbată;
  • comercializarea unor produse cu aglomerări de gheață în ambalaj;
  • nerespectarea regimului promoțiilor;
  • neafișarea prețurilor unor produse;
  • existența pavimentului neigienizat și a unor rafturi murdare, în zona de comercializare;
  • nerespectarea regimului de temperatură de păstrare a produselor alimentare recomandat de producători;
  • existența unor neconcordante între prețul produsului la raft față de cel de la casa de marcat.