ANPC continuă controalele în marile centre comerciale: unități închise temporar în Sun Plaza

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a desfășurat o nouă serie de controale în mall-ul Sun Plaza din București, verificând mai multe unități de alimentație publică și retail alimentar. În urma inspecțiilor, au fost constatate nereguli majore, ceea ce a dus la aplicarea de sancțiuni și la închiderea temporară a mai multor magazine și restaurante, inclusiv Carrefour, Pizza Hut și Spartan. Aceasta este a treia acțiune amplă desfășurată de ANPC sub conducerea lui Cristian Popescu Piedone, după inspecțiile recente din Băneasa Shopping City și AFI Cotroceni.

Controale extinse la comercianții din Sun Plaza

În cadrul verificărilor efectuate în Sun Plaza, inspectorii ANPC au analizat respectarea normelor de igienă și siguranță alimentară la mai mulți operatori economici. Problemele constatate au dus la impunerea unor măsuri drastice, iar unele unități au fost închise temporar pentru a remedia deficiențele.

Printre magazinele și restaurantele sancționate cu închiderea temporară se numără:

  • Supermarketul Carrefour – închis în întregime în urma verificărilor;
  • Pizza Hut – sancționat și obligat să își suspende activitatea temporar;
  • Spartan – închis temporar pentru deficiențe constatate de inspectorii ANPC;
  • Starbucks – sancționat și inclus pe lista unităților care și-au suspendat activitatea;
  • Gloria Jean’s – închis temporar din cauza problemelor identificate în cadrul controlului;
  • The Bao House, Sara Pretzel, Paul și Gioelia – alte unități din zona de food court afectate de sancțiuni.

Inspectorii au constatat multiple probleme legate de igiena alimentară, depozitarea și manipularea produselor, precum și alte abateri de la normele legale în vigoare.

 

ANPC
SURSA FOTO: ANPC

intensifică verificările în marile centre comerciale din București

Controlul din Sun Plaza face parte dintr-o amplă campanie de verificare desfășurată de ANPC în mall-urile din Capitală. În ultima săptămână, autoritățile au intervenit și în alte centre comerciale de top, aplicând sancțiuni și dispunând închiderea temporară a mai multor unități de alimentație publică.

În Băneasa Shopping City și AFI Cotroceni, inspectorii ANPC au efectuat inspecții riguroase, constatând deficiențe similare la numeroase restaurante și comercianți. În urma acestor acțiuni, mai multe magazine și fast-food-uri au fost sancționate și obligate să își suspende activitatea până la remedierea problemelor.

De asemenea, pe 19 februarie, ANPC a efectuat un alt control la magazinul Carrefour din Centrul Comercial Vulcan, unde s-au descoperit nereguli grave. În urma inspecției, supermarketul a fost închis temporar.

Amenzi de peste un milion de lei și peste 1,5 tone de produse retrase de la vânzare

În urma acestor verificări, ANPC a aplicat sancțiuni financiare semnificative, totalizând peste 1 milion de lei. Pe lângă amenzile impuse comercianților care nu respectau normele de siguranță, inspectorii au dispus și retragerea de la vânzare a peste 1,5 tone de produse alimentare considerate neconforme.

Comisarii ANPC au subliniat că aceste măsuri sunt menite să protejeze consumatorii și să asigure respectarea standardelor de igienă în zonele cu trafic intens. Autoritățile avertizează că astfel de controale vor continua și în perioada următoare, vizând atât centre comerciale din București, cât și la nivel național.

ANPC, mesaj pentru comercianți: „Respectarea normelor este obligatorie”

Cristian Popescu Piedone, actualul șef al ANPC, a declarat că verificările vor continua cu aceeași intensitate și că agenții economici trebuie să respecte normele de siguranță alimentară pentru a evita sancțiunile.

„Consumatorii trebuie să fie protejați, iar comercianții trebuie să înțeleagă că respectarea normelor de igienă nu este opțională. Vom continua aceste controale, iar cei care nu se conformează vor suporta consecințele. Este responsabilitatea noastră să ne asigurăm că produsele și serviciile oferite publicului sunt sigure”, a transmis Piedone.

Autoritățile încurajează consumatorii să sesizeze orice nereguli observate în magazine și restaurante, astfel încât ANPC să poată interveni prompt.